قرنیز پی وی سی

امروزه به دلیل بالا بودن قیمت متریال وارداتی و همچنین جنس مواد پی وی سی متاسفانه بعضی از کارخانه ها در تولید قرنیز پی وی سی بیشتر از کربن استفاده می کنند که این امر باعث می شود که قرنیز پی وی سی شکننده باشد . جنس روکش های آن ها هم بسیار مهم است چون برخی از روکش ها بعد از مدتی پوست پوست می شوند .

قرنیز چیست؟

در داخل ساختمانها استفاده از قرنیز از گذشته های دور مرسوم بوده است . که از نمونه های سنگی, چوبی یا آجری آن استفاده میکردند . با بروز و ظهور تکنولوژی های نوین این صنعت هم دچار دگردیسی کلی شده و قرنیزهای pvc , پلی استایرن , ام دی اف و… جای نمونه های سنگی را گرفته اند .استفاده از این محصولات جدید نیازمند دقت بیشتری میباشد، چون تنوع بالاتری در کیفیت , قیمت و تکنولوژی ساخت دارند.

انتخاب نوع و رنگ قرنیز 

یکی از موضوعات اصلی در هنگام خرید قرنیز ،نحوه انتخاب قرنیز برای مکان موردنظر بوده و باید بدانیم هنگام انتخاب آن مانند هر موضع دیگری باید یکسری شاخص ها و معیارها را مورد توجه قرار دهیم.

اگر محیط مورد نظر شما دارای پوشش لمینیت و یا پارکت است سعی نمائید هنگام انتخاب رنگ،رنگ قرنیز را یک و یا چند پرده تاریکتر از لمینیت و پارکت خود انتخاب نمائید. زیرا تیره کردن قرنیز به نصبت لمینیت می توان جلوه ای زیبا از کناره های دیوارها را برای هر بیننده ای تداعی کند.قرنیز هم مانند گچ برگ یکی از مصالح ساختمانی به شمار میرود و نقش بسزایی در زیباسازی ساختمان خواهد داشت.

مهام تجارت نمایندگی گچ برگ باتیس در تهران و کرج.برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

قرنیز پی وی سی گردویی و فندقی

قرنیزpvc (قرنیز پی وی سی) چیست و دارای چی ویژگی هایی است؟

قرنیز PVC از جدیدترین انواع قرنیز ، قرنیز پلاستیکی بوده که در واقع  ﺷﺎﺧﻪ ﭘﺮﻭﻓﻴﻞ ﻫﺎیی ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻻﻳﻪ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﻼﺳﺘﻴﮑﻲ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑا خاصیت ﺁﺏ ﺑﻨﺪی (seal) ﻧﻤﻮﺩﻥ و تنوع در رنگ و طرح بیشتر بکار می روند .ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻗﺮﻧﻴﺰﻫﺎ ﺑﺮﺍی ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﺑﻪ ﺩﻳﻮﺍﺭﻫﺎ ﻳﺎ ﺑﺮﺍی ﺗﺰﺋﻴﻦ ﻭ ﻧﻤﺎی ﺣﺎﺷﻴﻪ ﺩﻳﻮﺍﺭﻫﺎ بر ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﮐﻨﻨﺪ .

قرنیز پی وی سی همانطور که از اسم آن مشخص است از جنس پی وی سی می باشد .یکی از پر کاربرد ترین مصارف قرنیز پی وی سی در اماکنی می باشد که در مجاورت آب هستند یا در مناطق شمال کشور یا جنوب کشور که دارای رطوبت می باشند استفاده می شود . به قرنیز پی وی سی در اصطلاح قرنیز ضد آب هم می گویند، چون در مقابل آب مقاوم می باشند ولی به دلیل ضخامت کمی که دارند برای نصب پارکت و لمینت مناسب نمی باشند چون فضای خالی بین لمینت و دیوار را پر نمی کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب زیر را مطالعه بفرمایید.

میخ و چاشنی ، پیچ پانل ، تایل گچی

 

قرنیز پی وی سی(PVC)

قرنیز پی وی سی یکی از انواع بوده که به دو صورت دوتیکه و تو پر تولید می گردد و هرکدام از این دو نوع دارای یکسری مزایا می باشند .بعنوان مثال قرنیز دوتیکه بهترین ابزار جهت رد کردن کابل و سیم از داخل آن بوده وتوپر از استحکام و دوام بیشتری برخوردار است.

یکی دیگر از مزایای قرنیز PVC مقاومت بالای این نوع در مقابل رطوبت بوده و پی وی سی ابزاری کارآمد در مقابل هرگونه نم و رطوبت می باشد.

قرنیز PVC توپر:

قرنیز PVC توپر که نام دیگر آن قرنیز پلی استایرن می باشد، پس از نصب ظاهری شبیه به قرنیزهای MDF و چوبی دارد، با این تفاوت که کمی براق تر و درخشنده تر است.

از مزایای این نوع قرنیز می توان به قابل شستشو بودن، عدم ایجاد گرد و غبار ناشی از برشکاری در هنگام نصب،عدم پریدگی و آسیب دیدن گوشه ها پس از نصب، اشاره کرد.

طول هر شاخه از این نوع قرنیز و متعلقات ۲.۸۰   تا  ۳ متر  و ضخامت آن ۸ میلی متر است.

یکی از پرطرفدارتربن رنگهای قرنیز پی وی سی، رنگ سفید یکدست و بدون رگه آن است که شاید در کمتر جائی ارائه شود، اما در شرکت ویستا افرند، در هر ۳ اندازه ۷، ۹ و ۱۱ سانتی قابل ارائه است.

قرنیز PVC تو خالی (داکتی):

این نوع قرنیز دارای فضای خالی در قسمت پشت می باشد که معمولا برای عبور دادن انواع سیم و کابل کاربرد دارد و شیوه نصب آن نیز متفاوت است؛

به این صورت که ابتدا شاسی پشت قرنیز را که خود دارای دو نوع ۳ و ۹ سانتیمتری است (با توجه به نیاز مشتری) روی دیوار نصب می شود و سپس قسمت اصلی قرنیز با فشار روی شاسی سوار می شود.

قرنیزها مجددا به راحتی قابل جدا شدن می باشند و در صورت نیاز می توان آنها را از شاسی جدا کرد و پس از عبور سیم یا کابل جدید، مجددا در جای خود نصب کرد.

تفاوت دیگری که قرنیزهای پی وی سی تو خالی با سایر قرنیزها دارند در نحوه اتصالات آنها در گوشه های کار می باشد که با یک قطعه زانویی مانند به هم متصل می شوند.این نوع قرنیزها در ساختمانهای لوکس امروزی بسیار پرطرفدار می باشند .

رنگ قرنیز pvc

  رنگ قرنیز می بایست که یک پرده تیره تر نسبت به رنگ کف پوش باشد .برای انتخاب رنگ قرنیز بهتر است تا رنگ قرنیز را با کابین یا کمد ست کرد اما در کف هایی که لمینت یا کف پوش شده اند .پیشنهاد ما این است که آنرا متضاد یا چند پرده تیره تر از کف پوش انتخاب کنید ، مثلا اگر کف پوش و یا پارکت لمینت شما تیره است استفاده از قرنیز سفید می تواند تضاد زیبایی را ایجاد نماید.

انواع قرنیز:

  • قرنیز ساده
  • ورساچه
  • ورساچه پارکتی 

قرنیز pvc ورساچه 

قیمت قرنیز pvc

قرنیز های پی وی سی بنا به ارتفاعی که دارند (از ۷ تا ۱۵ سانت) و همین طور ساده و یا طرح دار بودنشان قیمت های متفاوتی دارند .

برای اطلاع از قیمت انواع قرنیز و کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در مهام تجارت تماس بگیرید.

کاربرد قرنیزpvc چیست ؟

اگرچه قرنیزها از دو جنس سنگی و چوبی می باشند اما قرنیزی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد قرنیز pvc  و قرنیز های پلی استایرن می باشد.یکی از مزایا و دلایل استفاده از قرنیز محافظت از نازک کاری در برابر صدمات می باشد.

نکته اینجاست که قرنیز زیبایی و جلوه خاصی به پارکت لمینت میدهد و همانند یک قاب به دور آن میباشد و بعد از نصب جلب توجه میکند .

کی دیگر از کاربردهای قرنیز pvc استفاده برای افرادی است که از کفپوش های پارکت و یا لیمینت استفاده می کنند.این کفپوش ها را هنگام نصب تقریبا 1 سانتیمتر با فاصله از دیوار نصب می کنند این فاصله ظاهر بدی به ساختمان می دهد و همچنین باعث ورود گرد و غبار بین دیوار و کف پوش می شود. که برای زیباتر شدن ظاهر ساختمان و مخفی شدن این فاصله ی 1 سانتیمتری از قرنیز استفاده می کنند.

مزایای قرنیز  PVC

  • قرنیز های پی وی سی ضد آب هستند.
  • ضد حشره هستند.
  • نصب قرنیز pvc آسانی دارند.
  • قرنیز pvc در برابر پوسیدگی مقاوم هستند.
  • قرنیزهای pvc تنوع و طرح بندی زیادی دارند.
  • امکان رد کردن سیم داکت از پشت قرنیز pvc وجود دارد.

معایب قرنیز pvc

به طور کلی قرنیز pvc نسبت به سایر انواع قرنیز معایب بسیار کمی دارند. یکی از مهمترین معایب قرنیز pvc این است که اگر قرنیز pvc  از مواد بازیافتی ساخته شوند، میتوانند از خود گازهای سمی تولید کنند.

چسب قرنیز pvc یا نحوه چسباندن قرنیز pvc

بهترین روش برای چسباندن قرنیز pvc  استفاده از چسب آکواریوم است.این گونه که چسب آکواریم را پشت قرنیز بزنیم بعد با زدن چسب یک دو یه به خوبی به دیوار چسبیده شود.همچنین میتوان از میخ استاپ برای محکمتر چسباندن قرنیز به دیوار استفاده کرد.

اما به طور کلی نصب قرنیز pvc یک کار تخصصی محسوب میشود و برای اینکه قرنیز pvc بتواند بهترین کارایی را برای شما داشته باشد و زیبایی کاملی را برای دیوارها فراهم آورد ، بهتر است از یک فرد با تجربه و ماهر در این زمینه یاری بطلبید.

نصب قرنیز pvc  چگونه است؟

برای نصب قرنیز pvc  به ابزار های خاصی نیاز نیست. به طور کلی همانطور که در متن بالا اشاره شد نصب قرنیز pvc  یک کار آسان و بدون دردسر است ولی با این حال این کار به دقت بالا و تجربه نیازمند است در غیر این صورت نتیجه مورد نظر را نخواهید گرفت.

برای نصب قرنیز pvc در ابتدا باید دیوار تمیز باشد و سطح آن هموار باشد. قرنیز pvc را با چسب به راحتی به دیوار چسبیده میشود، پشت قرنیز را چسب میزنیم و به دیوار میچسبانیم و بعد با دستگاه میخکوب در فاصله های کوتاه قرنیز را به دیوار محکم میکنیم. در گوشه ها و کنج باید زاویه دیوار و اندازه ایی که برای قرنیز استفاده میکنیم هماهنگ باشد تا بعد از نصب، قرنیز ها به هم فشار نیاورند و ترک خوردگی یا تغییر شکل در آنها به وجود نیاید.


ارسال نظر درباره این موضوع