دیوار پوش پی وی سی

دیوار پوش pvc به علت ویژگی های پی وی سی، تبدیل به پوشش مناسبی برای دیوارها و سقف ساختمان ها شده است. این دیوارپوش خاص علاوه بر مقاومت مناسب و منحصر به فرد، دارای طرح های زیبا و تنوع رنگی است و دست ما را در انتخاب باز گذاشته است.

دیوارپوش پی وی سی یکی از انواع دیوار پوش ها است که در بازار وجود دارد.در این مقاله سعی میکنیم شما را با دیوارپوش pvc  و کاربرد و ویژگی های آن آشنا کنیم.

دیوارپوش چیست؟

دیوارها همه‌جا هستند و روزمره ما پشت این دیوارهای می‌گذرد. اگر به دنبال تزریق روحیه و انرژی دوباره‌ای به محل کار و زندگی خود هستید، از دیوارها برای پیاده‌سازی ایده‌های ناب و جذاب استفاده کرده و آن‌ها را تبدیل به یک اثر هنری کنید. مؤثرترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای ایجاد تغییری شگرف در دیوارها استفاده از دیوارپوش هاست. دیوارپوش جذابیت ویژه‌ای به فضای داخلی می‌بخشد و علاوه بر زیبایی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دارد.
دیوارپوش همانطور که از اسمش پیداست، پوششی است که بر روی دیوار استفاده می شود و به آن دیوارکوب نیز می گویند. استفاده از دیوارپوش برای فضاهای مسکونی چندان مناسب نیست، مگر آن که دیوار پوش را فقط روی یک ستون یا فضای بین کابینتهای آشپزخانه استفاده کرد.چون فضا را بی روح می کند و نصب دیوارپوش در واحد مسکونی چیزی شبیه به نصب سرامیک روی دیوار سالن پذیرایی است.
 استفاده از دیوارپوش برای فضاهای اداری و تجاری مناسب تر است و در صورتی که طبق اصول دکوراسیون اجرا شود، فضا را بسیار شیک و رسمی می کند طوری که هیچ متریال دکوراتیو دیگری حتی کاغذ دیواری های گران قیمت نیز نمی توانند چنین رسمیتی به فضا ببخشند. دیوارپوش ها قیمت مناسبی دارند و از نظر اجرا نیز سریع و آسان نصب می شوند.
توجه به طراحی دیوارها، ضرورتی مهم در بحث طراحی داخلی است. به علت اهمیت بالای این مساله،امروزه با انواع و اقسام مدل های گوناگون کاغذ دیواری، پارچه دیواری، پوستر دیواری و حتی رنگ ها مواجه هستیم. دیوارپوش هم یک پوشش مناسب برای طراحی دیوار در فضاهای مختلف است که استفاده زیادی دارد.

در مورد سایدینگ هم بیشتر بدانید.

دیوار پوش pvc چیست؟

پلی وینیل کلراید یا به اختصار پی‌وی‌سی (PVC)، نوعی پلیمر ترموپلاستیک است که کاربرد زیادی در فناوری‌های نوین ساختمانی دارد. پی‌وی‌سی یک ماده ساختمانی مقرون‌ به‌ صرفه است و در سال‌های اخیر جایگزین مناسبی برای خاک رس، چوب و ... شده است. از این ماده در ساخت دیوارپوش نیز استفاده می‌شود.
دیوارپوش PVC علاوه بر زیبایی و مدرن‌سازی فضای داخلی، تأثیر زیادی بر کاهش وزن ساختمان و همچنین افزایش استحکام آن‌ دارد و با عمر بالای خود، بسیاری از هزینه‌های اضافه از قبیل ترمیم و بازسازی و رنگ‌آمیزی ساختمان را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر با خواص عایقی خود نقشی مؤثری در کاهش مصرف انرژی در فصول سرد و گرم سال ایفا می‌کند. طرح‌های زیبا و تنوع رنگی این دیوارپوش‌های پی‌وی‌سی دامنه انتخاب گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند.
با استفاده از دیوارپوش های PVC می توانید هر کدام از طرح‌های بررسی شده را در بر پیاده سازی کرد و بعلاوه نقاط ضعف آن‌ها رو پوشش داد و نقاط قوت PVC را نیز به آن‌ها اضافه کرد. می‌توانید از دیوارپوش‌های طرح چوب یا طرح سنگ استفاده کنید و نمایی دل‌نشین به خانه خود بدهید، از ورق‌های نورگذر به جای شیشه استفاده کنید و یا طرح‌های ویژه سه‌بعدی خود را با دیوارپوش‌های PVC پیاده‌سازی نمایید.

 

دیوارپوش پی وی سی (دیوار پوش pvc)

پی وی سی یکی از محبوبترین متریال برای تولید دیوارپوش میباشد. علت این محبوبیت مقاومت بالای آن در برابر آب و رطوبت ، حرارت میباشد. همچنین میتواند از رشد قارچ و باکتری در محیط جلوگیری نماید . ماده اصلی پانل های PVC پلی ونیل کلراید میباشد که با روکشهای متنوع  لمینتیت میشود.دیوار پوش pvc هم مانند کناف یکی از مصالحی است که امزوه کاربرد زیادی پیدا کرده است و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

دیوارپوش pvc


انواع دیوارپوش‌‌های پی وی سی

دیوارپوش‌‌های پی وی سی در رنگ‌‌های متنوعی عرضه می‌شوند و می‌توانند برای ساختمانی مسکونی، تجاری و یا اداری مورد استفاده قرار بگیرند. ‌این نوع دیوارپوش‌‌ها به دو نوع خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌‌های منحصر به فرد خود را دارند.

ديوار پوش پی وی سی خارجي

میزان استقامت و پایداری در دیوارپوش‌‌های پی وی سی خارجی بالا بوده و در مقابل عواملی از قبیل بارندگی، تابش مستقیم نور خورشید و سایش، می توانند تا حد زیادی مقاومت کنند.

ديوار پوش پی وی سی داخلی

اگر چه دیوارپوش‌‌های پی وی سی نوع داخلی در مقابل عوامل فرسایشی استحکام و مقاومت کمتری نسب به نوع قبلی دارند، اما به دلیل وجود تولیدکنندگان متعدد در ‌این عرصه و وجود رقابت سخت میان آن، ممکن است در آینده شاهد ورود دیوارپوش‌‌هایی با استقامت بالاتر بود. در حال حاضر دیوارپوش‌‌های پی وی سی که توسط تولیدکنندگان داخلی عرضه می‌گردد دارای رنگ‌‌ها و متریال‌‌های متنوعی هستند و به دو نوع تقسیم بندی می شوند:

دیوارپوش ساده مات

که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و سادگی و زیبایی خاصی دارند. این نوع دیوارپوش برای منازل و مراکز اداری با فضای کوچک قابل استفاده می باشند.

دیوارپوش‌‌های روکش‌دار

که به دلیل زیبایی و تنوع رنگ، برای منازل و مراکز تجاری که نیاز به دکوراسیون زیبا دارند، قابل استفاده هستند.

ویژگی ها و مزایای دیوارپوش pvc

  • مقاوم در برابر رطوبت ( به میزان 100%)
  • مقاوم در برابر حرارت 85 درجه سانتی گراد ( با کمترین تغیر شکل )
  • عدم اشتعال پذیری به هنگام حریق
  • چگالی پائین( وزن سبک ) نسبت به مصالح مشابه (8/3 کیلو گرم در متر مربع )
  • انعطاف پذیری در شکل گیری احجام قوس دار
  • عایق حرارت و برودت به میزان قابل توجه
  • عایق صوت حداقل به میزان 8 DSB
  • قابل شستشو و مناسب برای محیط های بهداشتی
  • دیوارپوش‌‌های پی وی سی در مقابل حلال‌‌های شیمیایی و مواد باز و اسیدی مقاوم می‌باشند. همچنین در مقابل حرارت 85 درجه نیز از استحکام بالایی برخودار هستند و تغییر شکل آن‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد.
  • دیوارهای پی وی سی در مقابل نور UV مقاومت بالایی دارند.
  •  دیوارپوش‌‌های پی وی سی در مقابل ضربه و فشار مستحکم بوده و به همین دلیل در هنگام جابجایی وسایل، دچار صدمه نخواهند شد.
  • دیوارپوش‌‌های پی وی سی می‌توانند با توجه به محیط و فضای مورد نظر نصب شوند. در واقع هیچگونه محدودیتی برای نصب آن‌ها وجود ندارد.
  • دیوارپوش‌‌های پی وی سی قابل تعویض و ترمیم می‌باشند.

 دیوار پوش پی وی سی


دیوارپوش pvc ودیوارکوبPVC دوجداره روکشدار

این محصول با داشتن تنوع بسیار بالای طرح و رنگ بر روی 3 نوع قالب مختلف قابل ارائه می باشد.تولید دیوارپوش pvc  در 34 رنگ و طرح مختلف و زیبا و در دو نوع دوجداره و تو پرارائه می شوند . دیوارپوشpvc روکشدار  از کیفیت بسیار بالا و روکش ان وارداتی(کره ای) میباشد.

کاربرد دیوار پوش pvc

با توجه به توضیحاتی که در مورد این محصول ارائه شد و با توجه به ویژگی های خاص و مناسب این محصول، گستره استفاده از دیوارپوش پی وی سی محدود نبوده و شامل ساختمان ها و فضاهای متعدد و متنوعی است. از این دیوارپوش می توان در اماکن تجاری، مسکونی، اداری، ویلاها، رستوران ها، هتل ها، استخرها، بیمارستان ها، سالن های کنفرانس، کارخانجات و ... استفاده کرد. با توجه به این ویژگی، شما در یک خانه نیز می توانید از این دیوار پوش برای فضاهای مختلف از جمله طراحی نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، راهرو و ورودی و ..... بهره ببرید.

اولین استفاده از دیوارپوش‌‌ها، زیباسازی و تاثیر آنها بر دکوراسیون است بطوری که با استفاده از دیوارپوش پی وی سی تمامی‌ تاسیسات فنی و کانال کشی‌‌ها کتمان می‌شود و زیبایی خاصی را به محیط می‌بخشد.برخی از دیوارپوش‌‌های پی وی سی دو جداره طراحی می‌شوند و به همین دلیل می‌توانند عایق خوبی برای حفظ گرمای منزل باشند. ‌این امر در فصل زمستان به صرفه جویی در مصرف می‌انجامد.
کاهش وزن ساختمان یکی دیگر از مزایای دیوارپوش‌‌های پی وی سی می‌باشد که بجای استفاده از سازه‌‌های سنگین کاربرد دارد. دیوارپوش پی وی سی وزن سبکی دارند و به همین دلیل می‌تواند ساختمان را در مقابل خطراتی از قبیل زلزله محافظت نماید.
دیوارپوش پی وی سی به عنوان یک عایق مناسب در مقابل صدا به شمار می روند و لذا توصیه می‌شود در منازل آپارتمانی و ساختمان‌هایی که در مکان‌های پر رفت و آمد قرار دارند از دیوارپوش‌های پی وی سی استفاده شود. در واقع دیوارپوش پی وی سی به دلیل وجود هوا در میان لایه‌‌ها، از عبور صدا جلوگیری می‌نمایند. به همین دلیل مراکز آموزشی و درمانی از جمله ساختمان‌هایی هستند که نصب دیوارپوش پی وی سی برای آن‌ها ضرورت دارد.
به دلیل ویژگی‌‌های منحصر به فرد دیوارپوش‌‌های پی وی سی که در مقابل اشیای نوک تیز مقاوم هستند، به تعمیر یا تعویض نیاز نخواهند داشت مگر در موارد نادر. از ‌اینرو برای ساختمان‌هایی که هر سال نیاز به رنگ آمیزی دارند و مکان‌هایی که با خردسالان در ارتباط هستند، بهترین گزینه برای زیباسازی، استفاده و نصب دیوارپوش‌‌های پی وی سی می‌باشند. در صورت که در قسمتی از دیوارپوش آسیبی ‌ایجاد شود، می‌توان تنها همان نقطه آسیب دیده را ترمیم نمود.

قیمت دیوار پوش pvc 

از نظر اقتصادی نصب دیوارپوش‌‌های پی وی سی، هزینه بالایی دارد اما در مقایسه با میزان دوام و عمر آن،‌ این هزینه ناچیز است. لذا برای جلوگیری از صرف هزینه‌‌هایی برای رنگ کاری، استفاده از کاغذ دیواری، گچ بری و ... می‌توان از دیوارپوش‌‌های پی وی سی استفاده نمود.
به دلیل خاصیت ضد رطوبت و ضد آب بودنِ دیوارپوش‌‌های پی وی سی، برای مکان‌هایی که با آب سر و کار دارند، مناسب بوده و قابل شستشو نیز هستند.


ارسال نظر درباره این موضوع