تایل سقفی

تایل سقفی نوعی سقف کاذب است که در دو نوع طرح دار و ساده تولید می‌شود. تایل های سقفی معمولاً ابعادی 60*60 دارند و نقش مهمی در زیبایی ظاهری سقف‌ها ایفا می‌کنند.

تایل سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه استفاده از متریال های گوناگون برای ساخت بناهای مسکونی و غیر مسکونی تغییری شگرف در این زمینه به وجود آورده است. در این بین تایل سقفی یکی از انواع این متریال ها بوده که به طور کلی می توان گفت نوعی سقف کاذب می باشد. زیبایی و شیک بودن این متریال موجب شده است در حال حاضر از آن استفاده های زیادی شود. توجه داشته باشید با وجود اینکه در حال حاضر شرکت‌های متعددی اقدام به تولید این نوع سقف می کنند.انواع مختلف آن با جنس های متفاوت در بازار به فروش می‌رسد که این امر موجب شده افراد بتوانند بنا به سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب و خریداری نمایند.
تایل سقفی نوعی سقف کاذب است که در دو نوع طرح دار و ساده تولید می‌شود. تایل های سقفی معمولاً ابعادی 60*60 دارند و نقش مهمی در زیبایی ظاهری سقف‌ها ایفا می‌کنند. درواقع تایل سقفی نوع جدیدی از سقف‌های کاذب‌اند که علاوه بر زیبایی خیره کننده‌ای که دارند، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های مرمت و بازسازی ایفا می‌کنند. مقاومت بالای سقف‌های کاذب در مقابل سقف‌های قدیمی، باعث شده است تا استفاده از سقف‌ کاذب، روز به روز افزایش یابد.
تایل سقفی نوعی متریال دکوراتیو جدید برای پوشش سقف است که علاوه بر مزایای زیاد ظاهری بسیار زیبا و لوکس به سقف می بخشد. تایل سقفی یکی از جدیدترین و زیباترین انواع سقف کاذب است که برای نصب آن ابتدا سقف بوسیله ی نوعی پروفیل آلومینیومی (سپری یا کناف ، گچ برگ ) بصورت شبکه هایی در سایزهای مشخص زیرسازی می شود و سپس تایل ها در این شبکه ها نصب می شوند.

ویژگی تایل‌ های سقفی

• عایق صوتی مناسب
• عایق حرارتی مناسب
• مقرون‌ به‌ صرفه بودن
• پنهان‌ سازی نمای نامطلوب سقف
• سرعت‌ بالا در نصب
• نصب آسان
• قابلیت نصب در فضاهای مسکونی و اداری
• سبک بودن وزن
• تنوع جنس و رنگ
• امکان تعبیه نور مخفی در آن‌ ها

تایل سقفی گچی

انواع تایل‌ های سقفی

تایل سقفی  گچی ساده

تایل آلومینیومی و آرمسترانگ سقف کاذب

تایل سقفی PVC

تایل سقفی UPVC

تایل فلزی

تایل پوشالی

تایل آکوستیک

تایل معدنی یا ای‌ ام اف


تایل سقفی ساده:

این تایل‌ها بدون سوراخ هستند و در انواع روکش‌دار و یا رنگ‌شده تولید می‌شوند.تایل‌ سقفی 60*60 به طور معمول دارای ابعاد ۶۰*۶۰ سانتیمتر هستند و جنس آن ها در دو نوع تایل گچی و تایل معدنی AMF تولید و به فروش می رسد.این تایل ها می توانند به عنوان عایق صوتی در مکان های عمومی استفاده شوند.

تایل آلومینیومی

از فرم دادن ورق کویل آلومینیومی یا گالوانایزد با ابعاد استاندارد و در دو نوع لبه دار و بدون لبه تولید میگردد. این محصول به واسطه سرعت بالای اجرای آن و سهولت دسترسی به فضای پشت سقف کاذب در صنعت ساختمان بسیار پر طرفدار است.ویژگی ‏های کلیدی انتخاب تایل آلومینیومی نمایان:
سبک، سهولت دسترسی به پشت سقف، مونتاژ و دمونتاژ سریع، عدم نیاز درز انقطاع، آکوستیک، قابل شستشو، امکان نورپردازی مدولار، جلوگیری از اتلاف دما، پایایی طولانی، قابل بازیافت، انعکاس بیشتر نور و سهولت ترکیب با دیگر انواع سقف ‏های کاذب

تایل آرمسترانگ 

این محصول سقف های کاذب شبکه ای و یکپارچه بوده که دارای قابلیت های بالایی در طراحی و اجرای پروژه های مختلف اداری و حتی سقف سرویس های بهداشتی و … هستند و دست معماران را در زیباسازی فضاهای موردنظر باز گذاشته و با قابلیت های مختلفی که دارد جایگزین مناسبی برای سقف های گچی شده است.
تایل های آرمسترانگ را با نام گچ برگ و کلیک 60×60 نیز می شناسند و از امتیازات منحصر به فرد آن می توان دستیابی آسان به تاسیسات بکار گرفته در پشت سقف کاذب اشاره نمود. تاسیساتی همچون لوله های آب برق،تلفن و شبکه که به صورت دوره ای نیاز به بازدید و کنترل دارند در پشت این نوع از سقفهای کاذب مخفی خواهند ماند.
ساختار این نوع سقف ها عموماً از سازه گالوانیزه و تایل های گچی، پی وی سی،آگوستیک و یا تایل آلومینیومی ساخته شده است که با توجه به مکان مصرف آن متفاوت می باشند.

تایل سقفی

تایل سقفی PVC

تایل های PVC نقس بسزایی در زیباسازی سقف ها دارد و با اضافه شدن نورپردازی و دوغی (فلکسی) به پشت آن، به آن جلوه بیشتری می دهد. تایل های PVC با سایز بندی های متنوع و طرح های گسترده می تواند هر سلیقه ای را به خود جذب کند و شایان به ذکر است که باعث زیبایی و شکیل شدن سقف نیز می گردد. از فواید دیگر تایل پی وی سی کاهش هزینه ساخت سقف کاذب می باشد. به این دلیل که وزن سبکی دارد و ضد حشره و عایق حرارت می باشد و به همین دلیل سازنده های ساختمانی می توانند سقف کاذب سبک تری استفاده کنند. چرا که برای نگه داری تایل PVC نیاز به شاسی خیلی قوی نیست و به راحتی قابل نصب می باشد.

تایل سقفی UPVC

این تایل‌ها جنبه دکوراتیوی دارند و از قیمت بالایی برخوردار هستند. همچنین امکان نورپردازی در پشت آن‌ها هم میسر است.تایل سقفی UPVC با ضخامت 8 میلیمتر تولید و عرضه میگردد . این متریال علاوه بر سازگاری با محصیط زیست و وزن سبک از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است قابلیت رنگ پذیری با انواع خانواده های رنگی را نیز دارا میباشد. نکته بسیار مهمی که در مورد تایل های UPVC وجود دارد این است که این محصول قابلیت عبور نور را نیز دارد و در صورتیکه نورپردازی مناسبی انجام گیرد ظاهری بسیار شکیل به خود می گیرد.
برخلاف تایل های سقفی قدیمی و سقف های کاذب قدیمی این محصول بسیار مقاوم و ضدخش است و در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم است که باعث عمر بسیار بالای محصول می گردد و می تواند جایگزین مناسبی برای انواع سقف کاذب قدیمی باشد.

تایل آکوستیک

این نوع تایل‌ها عایق صوتی با جذب صوت بالا هستند. از آن‌ها در فضاهایی مانند آمفی‌تئاترها و سالن کنفرانس استفاده می‌شود.

ممکن است نیاز باشد محلی را اکوستیک کنید، یعنی بنا بر نیاز مجبور باشید آن مکان را عایق صوتی کنید. یکی از تجهیزاتی که برای اکوستیک کردن یک محل استفاده می شوند تایل های اکوستیک هستند. تایل اکوستیک نوعی سقف کاذب است که به صورت سقف های متحرک، بسته و دکوراتیو در بازار موجود است. این نوع سقف کاذب دارای نمای غالب و قابل رؤیت است که شیارها و سطوحی با خطوط متقاطع مربع و مستطیل شکل 30 سانتی متر و 60 سانتی متر و... بر روی آن دیده می شود. برای پر کردن تایل اکوستیک از پانل های آلومینیومی، مینرال (الیاف معدنی)، مواد گچی و... استفاده می شود. تایل اکوستیک ها دارای قابلیت جذب صوت و کاهش حجم و القای مختصات دو بعدی هستند. به همین دلیل می توان برای ساختمان های پر رفت و آمد و ساختمان هایی که در قسمت های شلوغ شهر قرار دارند، از این نوع سقف کاذب استفاده کرد تا میزان آلودگی صوتی به حداقل برسد.

تایل فلزی:

  این تایل‌ها از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند. در پشت تایل های فلزی، یک صفحهٔ مشکی‌رنگ نصب‌شده است که امکان نصب آن را بر روی سازه زیر سقف ممکن می‌سازد.

  تایل پوشالی :

این نوع از تایل‌ها از براده‌های چوب طبیعی و پودر مگنزیت تشکیل‌شده‌اند که با مخلوط شدن با آب استحکام پیداکرده‌اند.

  تایل معدنی یا ای‌ ام اف :

مواد تشکیل‌دهنده این تایل از مواد معدنی مانند پشم سنگ، پرلیت و خاک رس است. به دلیل تنوع بالا در رنگ و طرح، این تایل محبوبیت زیادی در حوزه طراحی داخلی پیداکرده است.


ارسال نظر درباره این موضوع