صفحات گچی روکش دار

پانل روکش دار گچی که به اختصار (RG) نامیده میشود در ضخامت های مختلف تولید میشود.این صفحات دارای هسته گچی بوده و سطح و لبه های طولی آنها با کاغذ مخصوص پوشانده شده است.

پانل گچی چیست ؟

پانل گچی یا دیوار گچی ( گچ برگ ) پیش ساخته یک نام عمومی برای مجموعه از محصولات است که از مخلوط آب و گچ تهیه می شوند و ذرات گچ آن نسبت به گچ های ساختمانی ریز تر است. این پانل ها همگی دارای پایه ای گچی هستند اما سطح رویین آن ها می تواند با مواد دیگری مانند گاغذ یا فایبرگلاس پوشانده شده باشد. دیوارهای گچی پیش ساخته به صورت یکپارچه ساخته می شوند.
دیوار گچی پیش ساخته را می توان روی قاب چوبی، فلزی یا چوب چند لایه نصب کرد. همچنین قابلیت نصب روی سطوح سیمانی و بنایی شده را نیز دارد. در شرایط متفاوت تنها روش نصب کمی تغییر خواهد کرد تا پستی بلندی های سطح برای مثال سیمان پوشانده شود.

کاربرد ها پانل گچی

مصارف دکوراسیون و روکش کردن نهایی دیوار های داخلی، ایجاد سقف کاذب گچی و بهره گیری از خواص ضد آتش و عایق از جمله مصارف پانل گچی در ساختمان هستند.

محدودیت استفاده در پانل گچی

برای نصب پانل های گچی دمای محیط نباید کمتر از ۴ درجه سلسیوس (سانتیگراد) باشد و اگر برای نصب آن از چسب استفاده شود، دما نباید کمتر از ۱۰ درجه باشد. مگر اینکه تولید کننده ی دیوار گچی پیشنهاد دیگری داشته باشد.
در صورت گرم کردن فضای نصب، باید به تهویه هوا و ممنوعیت بالا رفتن دما به بیش از ۳۵ درجه توجه شود و در زمان نصب پانل های گچی نباید در معرض رطوبت بسیار بالا قرار بگیرند. هنگام نصب در محیط کار گرم بهتر جریان هوایی محیط اطراف پانل را تا دمای مطلوب خنک کند.

پانل گچی روشکدار

پانل روکش دار گچی که به اختصار (RG) نامیده میشود در ضخامت های مختلف تولید میشود. که محصول مورد نظر دارای ضخامت 12.5 میلیمتر است و در دو سایز 120 سانتیمتر در 240 سانتیمتر و 120 سانتیمتر در 250 سانتیمتر تولید میشود. در حال حاضر پنل های موجود در سایز 120 سانت در 250 سانت است که سه متر مربع میباشند. این پنل ها از لحاظ انعطاف در حد قابل قبول میباشند و برای اجرای کلیه طرحهای ساختمانی مناسب میباشند ضخامت آنها باعث میشوند که پس از اجرا تغییر شکل پیدا نکرده و قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند.مهام تجارت نماینده و عرضه کننده انواع گچبرگ باتیس در ایران می باشد برای اطلاع از ویژگی ها و قیمت گچبرگ با ما تماس بگیرید.

پانل روکش دار گچی

پانل های گچی :

پانل های گچی در ابعاد 1200 در 3000 تا 1200 در 2400 میلیمتر و در ضخامت های 12.5 ، 15 و 18 میلیمتر در چهار مدل معمولی RG ، مقاوم در برابر رطوبت MR و مقاوم در برابر حریق FR و مقاوم در برابر رطوبت و حریق MF ، انتخاب مناسبی جهت پوشش دیوارهای داخلی و سقف های کاذب می باشند.

صفحات روکش‌دار گچی

این صفحات دارای هسته گچی بوده و سطح و لبه های طولی آنها با کاغذ مخصوص پوشانده شده است.
صفحات روکش‌دار گچی  یا همان گچ برگ در چهار نوع تولید می‌شوند:

  •  معمولی – RG
  •  مقاوم در برابر رطوبت – MR
  •  مقاوم در برابر حریق – FR
  •  مقاوم در برابر حریق و رطوبت – FM

این صفحات با توجه به محل استفاده در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند:
• پانل‌های با ضخامت 6mm : این پانل‌ها معمولا برای اجرا در طرح‌هایی که شامل منحنی‌های با قوس تند است، استفاده می شود.
• پانل‌های با ضخامت 9.5mm : این پانل‌ها نیز مانند پانل‌های 6 میلیمتری برای اجرای قوس‌ها کاربرد داشته و نباید از آن جهت اجرای دیوار ها یا سقف های کاذب سادهاستفاده کرد.
• پانل‌های با ضخامت 12.5mm : از این نوع پانل‌ جهت دیوارهای جداکننده و پوششی ، سقف‌های کاذب ساده و دکوراتیو استفاده می‌شود.
• پانل‌های با ضخامت 15mmو 18mm و بالاتر : معمولا برای فضاهای خاص که به استحکام بسیار بالا نیاز دارند استفاده می‌گردد.

مزایای استفاده از پانل گچی در ساختمان

استفاده از پانل گچی در ساختمان مزایای بسیاری دارد از جمله این که:
نصب آن بسیار آسان است. زیرا این محصولات به صورت یکپارچه در ابعاد بزرگ تولید می شوند و به سرعت سقف و دیورا های با مساحت زیاد را پوشش می دهند. این محصولات برای نصب به چند ابزار ساده نیاز دارند. برای برش آن به تیغ کاتر و برای نصب آن به میخ، مته و یا حتی چسب نیاز است. زیرا پانلهای گچی وزن کمی دارند.
مقاومت در برابر آتش یکی دیگر از ویژگی های مهم پانل های گچی است. به همین دلیل استفاده از آن در ساخت دیوار های داخلی طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. این دیوار ها انتقال گرمای آتش را به خوبی به تاخیر می اندازند و از گسترش آتش جلوگیری می کنند.
عایق صدا بودن نیز دیگر ویژگی مهم پانل های گچی است. امروزه زندگی در شهر های شلوغ نیزامند شیوه ای مناسب در ساخت و ساز است که آرامش داخل خانه را به خوبی فراهم کند.دوام بالا، صرفه اقتصادی و تنوع برای استفاده در طراحی داخلی از دیگر ویژگی هایی هستند که پانل های گچی را به محصولات مطلوب تبدیل می کنند.با تایل گچی هم آشنا شوید.

 

صفحات روکش دار گچی

مزایای پانل روکشدار گچی

  • قابلیت رنگ پذیری بالا 
  • انعطاف پذیری قابل قبول
  • کیفیت مطلوب 
  • اندازه پنل 120 *250

سوالات متداول درباره پانل گچی

آیا پانل گچی با بار دیوار برابر هستند و می توان وزن سقف را بر روی آنها اعمال کرد؟

خیر , از دیوار های پیش ساخته گچی فقط باید در حد یک دیوار جدا کننده انتظار داشت. در صورتی که سقف مورد نظر از جنس ورق گالوانیزه یا ورق ایرانیت می توان بار سقف را بر روی دیوار ها انداخت. ولی بهتر است وزن سقف به ستون مناسب منتقل گردد.

آیا دیوار های گچی در مقابل ضربه و زلزله مقاوم هستند؟

پنل های پیش ساخته دارای زبانه هایی هستند که باعث قفل شدن آنها در یک دیگر می شود , لذا پس از اجرا و نصب پنل ها بر روی هم دیوار کاملا یک پارچه شده و در مقابل ضربه و زلزله مقاوم است و اگر نیرو  یا ضربه ای بر روی دیوار اعمال شود , به طور کامل در دیوار پخش می شود و در ضمن اکثر اجرا کنندگان , پس از نصب پانل گچی پیش ساخته گل سطح دیوار را یا ضخامت نازکی در حد ۲ الی ۳ میلیمتر سفید کاری کرده که این امر خود باعث محو شدن بند های پنل های گچی و یکپارچه شدن آن می شود.

آیا دیوار های گچی از لحاظ قیمت مناسب تر از بقیه دیوارها می باشد؟

بله , حذف گچ روی دیوار , صرفه جویی حداقل ۱۰ هزار تومانی در هر متر مربع دیوار دارد و همچنین سرعت اجرای ۳ برابری نسبت به آجر و سفال و عایق مناسب صدا و گرما وزن بسیار کمتر , از جمله مزایای دیگر می باشد.


ارسال نظر درباره این موضوع