گچ برگ FR

گچ برگ ضد حریق بیشتر برای مقاوم سازی دیوار های بناهای قدیمی در برابر حریق کاربرد دارد و استفاده دیگر آن کاور کردن دیوار های تاسیساتی نظیر داکت ها و یا چاله آسانسورها که در هنگام حریق به صورت یک حفره عمودی موجب گسترش آتش و دود بین طبقات میگردد می باشد.

گچ برگ هایی هستند که در برابر آتش و حرارت مقاوم هستند که این گچ برگ ها به اصطلاح گچ برگ FR  یا گچ برگ مقاوم در برابر حرارت ، ( کناف ضد حریق ) می گویند.این گچ برگ ها معمولا به رنگ صورتی هستند.

گچبرگ ضد حریق

گچ برگ مقاوم در برابر حریق  (Fire Resistance gypsum board) را گچ برگ با پیوستگی بهبود یافته برای دمای بالا نیز می گویند. در هسته گچی این گچ برگها از الیاف شیشه برای افزایش مقاومت در برابر حریق استفاده می شود. از این پنل های گچی برای پوشش سازه فولادی ساختمان های بلند مرتبه و سایر محل های که نیاز به محافظت در برابر حریق وجود دارد، استفاده می گردد.گچ برگ FR  ،صفحات روکش داری هستند که گچ آنها حاوی الیاف فایبر گلاس میباشد که باعث می شود صفحات روکش دار را در برابر آتش مقاوم سازد.گچ برگ باتیس دارای بهترین نوع گچ برگ ضد حریق ( کناف ضد حریق) است.

کناف ضد حریق

بسته به نوع کاربری یک ساختمان، ملاحظاتی برای حفاظت آن در برابر حریق در مراحل طراحی، اجرا و بهره برداری در نظر گرفته می شود تا علاوه بر جلوگیری از تلفات انسانی،  بتوان نسبت به حفظ ساختمان در برابر حریق نیز از ضریب اطمینان بالایی برخوردار شوند .
کارهای انجام شده برای جلوگیری از آتش سوزی:
کاهش خطر ناشی از عوامل اشتعال زا
استفاده از مصالح غیر قابل اشتعال
مقاوم سازی سازه در برابر حریق
تعبیه سیستم های اعلام و اطفای حریق 

امروزه در اکثر ساختمانها استفاده از سیستم های اعلام حریق اجباری می باشد که به وسیله سنسورهای الکترونیکی نسبت به دود و گرما عکس العمل نشان می دهد و بعد از صدور فرمان به سیستم اطفا حریق منجر به خاموش کردن آتش به وسیله سیستم های پاششی می گردد و یا به صورت هشدار کاربران را آگاه می سازد تا با استفاده از کپسول یا فایر باکس تعبیه شده نسبت به مهار حریق اقدام نمایند.

برای اطلاع از قیمت کناف ضد رطوبت با مهام تجارت تماس بگیرید.

یکی دیگر از راه کارهای مقابله با آتش سوزی استفاده از کناف (گچ برگ ) ضد حریق است.

موارد استفاده صفحات روکش دار گچی مقاوم

موارد استفاده صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر آتش عبارتند از :

  • دیوار های جداکننده
  • پوشش های دیوارهای سنتی
  • سقف کاذب و مناطقی که نیاز به مقاومت در برابر اتش وجود دارد
  • پوشش ستون
  • تیرهای فلزی و بتنی

البته گچبرگ هایی هم هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه و مواد مقاوم در برابر رطوبت می باشد.گچبرگ مقاوم در برابر حـریق و رطوبت در محیط هایـی که به طور همزمان خـواص مقـاومت در برابر حریق و رطوبت مورد نیاز باشد (مانند چاه های تأسیساتی)، مورد استفـاده قرار می گیرند. این صفحـات دارای روکش سبز رنگ بوده است.

در مورد گچ برگ ضد رطوبت بیشتر بدانید.

 

گچ برگ fr


بکارگیری ساختارهای مقاوم در برابر حریق کناف در عناصر غیر سازه ای (نظیر دیوارهای جداکننده کناف و سقفهای کاذب ضد حریق )، با هدف جلوگیری از نفوذ و پیشروی حریق از یک فضا به فضای دیگر در ساختمان  و همچنین سرایت حریق به ساختمان های مجاور که این ساختارها عبارتند از :
 

دیوارهای جداکننده مقاوم  پوشانده شده با گچ برگ ضد حریق

این دیوار های متشکل از صفحات ضد حریق کناف ، به صورت مانعی در برابر حریق عمل میکند به نحوی که به صورت زون های مختلف حریق باعث جلوگیری از گسترش آن می گردد و دمای فضای داخل هر زون بسیار کمتر از فضای حریقی مجاور خواهد بود.

دیوارهای پوششی مقاوم به وسیله گچ برگ ضد حریق

این سیستم برای مقاوم سازی دیوار های بنایی قدیمی در برابر حریق کاربرد دارد و استفاده دیگر آن کاور کردن دیوار های تاسیساتی نظیر داکت ها و یا چاله آسانسورها که در هنگام حریق به صورت یک حفره عمودی موجب گسترش آتش و دود بین طبقات میگردد می باشد.

  سقف های کاذب مقاوم در برابر حریق 

این نوع سقف کاذب مکمل دیوار های ضد حریق می باشد و علاوه بر حفظ سقف سازه ای و تاسیسات نصب شده در آن ،  حتی مانع از سرایت حریق طبقات بالاتر به طبقات زیرین میگردد.


نکات مهم در رابطه با گچبرگ مقاوم در برابر حرارت

•    کلیه مشخصات فیزیکی و مکانیکی مربوط به این نوع صفحات باید مطابق با استاندارد ملی ایران باشد.
•    برای نصب صفحات گچی روکش دار مقاوم در برابر حرارت،اجرای زیر سازی الزامی است.
•    ضخامت صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر حرارت باید متناسب با نوع کاربری و زیر سازی تعیین شود.
•    در نصب قطعات فولادی قاب های نگهدارنده،باید ضوابط مندرج در استاندارد ASTM C754  رعایت شود.
•    استفاده از پروفیل های زیر سازی مناسب در پیرامون باز شوها،چارچوب درها و پنجره ها الزامی است.
•    استاندارد ASTM C475  در محل درز بین قطعات صفحات روکش دار گچی الزامی است.
•    کاغذ زیرین و رویی مورد استفاده در تولید صفحات روکش دار گچی باید از نوع مقاوم در برابر  رطوبت و دافع آب بوده و الزامات مربوط  به تولید این گونه صفحات گچی را برآورده نماید.
•    در مناطقی که در معرض هجوم حشرات موذی مانند موریانه قرار دارند،لازم است از صفحات گچی،با روکش مخصوص ضد موریانه استفاده شود.
•    رعایت الزامات زیست محیطی در مواد و مصالح به کار برده شده در این محصول الزامی است.
•    در اجرای دیوار ،رعایت کلیه تمهیدات از نظر عایقکاری ،حرارتی و صوتی و هم چنین مقاومت در برابر حریق ضروری است.
 

بیشتر بدانید:

سازه کناف

میخ و چاشنی

پیچ اس اس بی


ارسال نظر درباره این موضوع


  • عابدی (چهار شنبه, 05 آذر 1399 ساعت 12:46:20)
    چند وقت پیش از شما خرید داشتم. با توجه به اینکه دنبال کناف با قیمت مناسب بودم و محصول شما این خصوصیت رو داشت ازتون خرید کردم. امیدوارم دارای کیفیت خوب هم باشه تا بشم مشتری ثابت شما.

    • مدیر سایت (سه شنبه, 11 آذر 1399 ساعت 11:07:15)

      سلام ممنون از اعتماد شما. محصولات تماما دارای کیفیت بالا و همان طور که شما فرمودید قیمت مناسب هستند.ما از کیفیت محصولات اطمینان صد در صد داریم و منتظر دیدار مجدد شما هستیم.