کناف چیست ؟

کناف به پنل های گچی پیش ساخته گفته می شود که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کناف در واقع یک نام تجاری از این محصولات یعنی پانل گچی است که به دلیل کیفیت بالا و عرضه زیاد این محصول بیشتر با نام کناف شناخته شده است.برای اطلاع از قیمت کناف و یا خرید کناف با ما تماس بگیرید.

کناف در واقع نام خانواده و موسسه‌ای با فعالیت‌هایی در سطح بین‌المللی و ویژگی‌های ممتاز می‌باشد. این شرکت علاوه بر گستردگی و وسعت خود یک موسسه خانوادگی اصیل بوده که این موضوع عامل مهمی در رشد و پیشرفت چشمگیر آن است. از ویژگی‌های این شرکت سرعت در تصمیم گیری، ابداع و نوآوری در صنعت ساختمان، سرمایه‌گذاری‌های پیوسته و حمایت از ایده‌های نوین کارکنان آن است که آن را از سایرین متمایز ساخته است. این شرکت توسط کناف آلمان، در سال 2016 بنیانگذاری شد. مهام تجارت عرضه کننده بهترین نوع این محصول با قیمت مناسب به شما عزیزان می باشد. برای اطلاع از قیمت کناف و خرید این محصول با ما تماس بگیرید.

کناف چیست؟ 

نوعی پانل گچی با روکش کاغذی می باشد که برای ایجاد دیوار کاذب ، سقف کاذب و ایجاد دکور روی سقف و دیوار مورد استفاده قرار میگیرد.کناف در واقع نام یک برند تجاری در پنل های گچی می باشد. این پنل ها در ایران بنام کناف شناخته شده است.نام دیگر پنل های گچی کناف است.نام کناف در اصل نام تجاری سیستم ساخت و ساز خشک ( بدون استفاده از آب ) است.کناف در واقع همان گچ برگ است.

کارخانه ها و شرکت های تولید کننده ورق کناف از این تخته های گچی شکل برای مصارف ساختمانی به عنوان مواد اولیه اصلی استفاده می کنند و با تولید و ارائه آن ها به بازار کمک خواهند کرد تا طراحی داخلی ساختمان های شما به زیباترین شکل ممکن صورت گیرد.کناف جایگزینی مناسب برای رابیتس کاری می باشد و امروزه به عنوان جایگزینی مناسب برای سقف کاذب و همینطور دیوار کاذب شناخته می شود.

این روزها کناف در زمینه ساخت و ساز در ایران و جهان شناخته شده است و مخاطب های آن هر روز رو به افزایش است، یکی از دلایل استقبال فراوان از کناف حذف ملات و سرعت و کیفیت بالا با استفاده از این روش است. کناف در ایران بیشتر برای سقف کاربردی است که آن را با نام، سقف کناف می شناسیم، در صورتی که می توان از آن برای ساخت دیوار ها نیز استفاده کرد. یکی از دیگر کاربردهای کناف برای کار های دکوراتیو می باشد.
برای خرید کناف در کرج و تهران و سایر شهرهای ایران و اطلاع از لیست قیمت کناف ها با ما تماس بگیرید. کناف سقف یکی از کاربردهای کناف می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کناف های سقف به مطلب مورد نظر مراجعه بفرمایید.

خرید کناف

به دلیل اینکه جنس کناف بسیار سبک است در زمان زلزله ایمن تر خواهد بود و در صورتی که در برابر آتش مستقیم قرار بگیرند در حدود 3 ساعت از خود مقاومت نشان می دهند. از آنجایی که با کمک کناف بار مرده ساختمان کاهش پیدا می کند از هزینه های مربوط به سازه و فوندانسیون هم کاسته می شود. کنافها در برابر صوت، رطوبت و همچنین حرارت عایق هستند و به راحتی و با سرعت قابل نصب می باشند.
برای خرید کناف با قیمت مناسب با مهام تجارت نمایندگی پخش گچ برگ باتیس تماس بگیرید.

قیمت کناف

متخصصین دیوار و سقف کاذب معمولا تخمین هزینه کناف کاری را بعد از انجام بازدید از محل و تخمین میزان هزینه کارگری، هزینه ی مواد و میزان کار برای آماده سازی ارائه می دهند.به  گفته یکی از متخصصین بعد از انجام یک بازدید، بر اساس اینکه چند روز و ساعت طول می کشد تا آن کار را انجام دهد پیشنهاد هزینه کنافکاری را آماده می کند تا هزینه های خودش و کارگرانش را پوشش دهد. بعد از این قیمت پایه، او هزینه رفت و آمد و ایاب و ذهاب، مواد و «عوامل پیش بینی نشده» را به هزینه کناف به طور کلی اضافه می کند.
عوامل پیش بینی نشده در برآورد هزینه کناف کاری در هر پروژه با دیگری متفاوت است. برخی متخصصین تخمین هزینه کناف را بر اساس قیمت مشخصی بر هر مترمربع، و برخی دیگر بر اساس ترکیبی از میزان زمان مورد نیاز و حجم کار انجام می دهند.
برای اطلاع از قیمت کناف و هزینه خرید کناف و اجرا با مهام تجارت تماس بگیرید.

خرید کناف

عوامل موثر بر هزینه خرید کنافها و اجرای آن

هزینه کنافکاری به عوامل بسیاری بستگی دارد که در این مقاله به شرح آن می پردازیم. اما پیش از بحث پیرامون برآورد هزینه کنافکاری توضیحاتی از این محصول را می خوانید.
مانند سایر خدمات مربوط به ساختمان سازی متخصصین می توانند با در نظر گرفتن هزینه کنافکاری دیوارهای کاذب یا کناف را در خانه ها، مجتمع ها، ساختمان های تجاری یا اداره ها به عنوان روشی برای به اتمام رساندن یک اتاق یا فضا بعد از بازسازی یا تغییر دکوراسیون نصب کنند؛ که بسته به حجم کار و کاربری، هزینه کناف کاری متفاوت است.
بناها و سایر مجریان، نصب این محصول و دیوار کاذب را برای به پایان رساندن پایه ها، به اتمام رساندن گاراژ و پارکینگ یا ایجاد فضای اضافه و تمام فضای داخلی برای ساخت و ساز جدید انجام می دهند. که این موارد نیز در برآورد هزینه کنافکاری در نظر گرفته می شود.
علاوه بر این، این متخصصین می توانند به رفع نم و رطوبت دیوارها و سقف ها، برطرف کردن سوراخ ها و شکاف ها و رفع ترک های دیوار و سقف و چکه کردن آب کمک کنند. در این شرایط نیز قیمت کناف با اصول و معیارهای خاصی برآورد می شود.

مزایای خرید این نوع از مصالح ساختمان (Knauf)

توجه داشته باشید که استفاده از کناف در فضاهای مختلف هم برای سقف و هم برای دیوار، مزیت های مهمی دارد که باعث می شود امروزه اکثر معماران در طراحی داخلی منازل از این نوع از محصولات استفاده کنند.
1. در شرایط کاملا” طبیعی و با تعداد نیروی کار معقول سرعت اجرای کنافها نسبت به سیستم سنتی تا 4 برابر بیشتر می باشد.
2. از آنجایی که سیستم Knauf بسیار سبک و قابل انعطاف می باشد در برابر زلزله از خود مقاومت نشان می دهد.
3. Knauf دارای اتصالات مناسبی می باشد و به همین خاطر از ایمنی مطلوبی برخوردار باشد. در واقع دیوار ها و همچنین سقف های کاذب Knauf از طریق پیچ و مهره و بر اساس ضوابط مدونی نصب می شود که این مسله ایمنی آن را افزایش می دهد.
4. قابلیت مهم کناف رنگ پذیری بسیار بالای آنها است، اما توجه داشته باشید که این قابلیت زمانی امکان پذیر است که ابتدا روی آنها را بتونه کرده و بعد رنگ آمیزی انجام شود.
5. کنافها در برابر آتش سوزی و همچنین رطوبت مقاومت بالایی دارد.
6. برای فضاهایی که نیاز به بازسازی دارند می توان از کنافها استفاده نمود، زیرا محیط های قدیمی را تبدیل به فضاهای جدید با کاربری های متفاوت می کند.
7. در سیستم Knauf به خاطر اینکه به صورت خشک به هم متصل شده اند و از ملات استفاده نمی شود به راحتی می توان به  تاسیسات ساختمانی دسترسی داشته  و آنها را ترمیم نمود.
8. جدا از زیبایی چشمگیری که سقف یا دیوارهای کاذب کناف دارند، باید توجه داشته باشید که طراحی Knauf را باید با توجه به شرایط فیزیکی محیط انجام دهید و بعد از پایان طراحی باید کار نصب و راه اندازی را افرادی انجام دهند که در این زمینه مهارت داشته باشند، تا بتوانید نتیجه مطلوبی را دریافت کنید.

 

کناف مقرون به صرفه است یا گچ

سبکی که شما می خواهید کار کنید در جواب این سوال خیلی موثر است اما در 90 درصد مواقع کناف بسیار از گچ مقرون بصرفه تر میبشاد،زیرا شما در گچ کاری هزینه های مانند میلگرد ، رابیتس کاری ، جوشکاری گچ کاری و ابزار و… دارید که به طور حتم هزینه های نهایی شما را بیشتر از Knauf خواهد کرد (هم در کارهای فلت هم دکوراتیو) ضمن آنکه حمل کناف بسیار راحت تر بوه (به علت سبکتر بودن) و هزینه کارگر کمتری میبرد اما کنافهای بسیار دکوراتیو هم با توجه به اینکه نصابی حرفه ای تر و خبره تر می طلبد می تواند به مراتب از گچ گرانتر شود که درکل پیشنهاد میکنیم اول طرح کار خود را مشخص کرده و بعد از آن تصمیم بگیرید که البته ما در 95درصد موارد کناف را پیشنهاد میکنیم (بدلیل مزایای بسیار زیاد آن)

دلایل استفاده از کناف در طراحی دکوراسیون

1. به این دلیل که در برخی از ساختمان ها تاسیسات ساختمانی را رو کار میسازند، به همین دلیل بسیاری از آن برای پوشاندن تاسیسات استفاده میکنند.
2. همچنین میتوان برای پوشاندن سیتم های برق و… از آن استفاده کرد.
3. استفاده از نورپردازی و کار گذاشتن باکس های نور مخفی و مواردی مانند هالوژن و…

با مطالب زیر هم آشنا شوید:

سازه کناف ، پیچ پانل و میخ چاشنی 
 

قیمت کناف

انواع کاربردهای Knauf در ساختمان

در مقاله خصوصیات گچ برگ به تفصیل در مورد کاربرد کناف صحبت کردیم در اینجا خلاصه ای کوچک از کاربردهای Knauf را متذکر خواهیم شد.

 دیوارهای جدا کننده کناف

از دیوارهای جداکننده Knauf برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شود و از آنجایی که دیوارهای جدا کننده کناف غیر باربر هستند، وزن زیادی را تحمل نمی کنند.


دیوارهای پوششی کناف

از دیوارهای پوششی Knauf به منظور های زیر در ساختمان استفاده می شود:

  • بازسازی سریع و کارآمد دیوارهای بنایی قدیمی
  • پوشش دیوارهای بنایی جدید (نازک کاری)
  • بهسازی حرارتی و صوتی ساختمان ها


سقف های کاذب کناف

سقف های کاذب کناف در دو نوع "سقف های کاذب یکپارچه" و "سقف های کاذب مشبک" ساخته و در بازار ارائه می شوند.


مزایای سازه ای استفاده از دیوارهای کاذب یا جداکننده

کناف برای استفاده از دیوارهای کاذب مزایای زیادی دارد .در ایجا تعداد از این مزایا را برای شما نام میبریم:

  •  دیوارهای کاذب در مقایسه با دیگر دیوار هایی که با مواد و مصالح نظیر آجر و بتن ساخته می شوند حدودا پانزده درصد سبک تر است، بنابر این بر روی بار مرده ساختمان تاثیر گذار هستند و باعث می شود ساختمان سبک تر باشد که در نتیجه مقاوت ساختمان در برابر زلزله بیشتر می شود و در صورت تخریب ساختمان، به علت سبکی سیستم کناف، خطر جانی برای ساکنان به مقدار قابل ملاحظه ای کمتر خواهد بود.
  •  علاوه بر سبکی این محصولات، نحوه اتصال انعطاف پذیر پانل ها به پروفیل ها هم به گونه ای است که باعث کاهش نیروی زلزله می شود . بدین صورت که استادها در داخل رانرها جای بازی دارند و به هم پیچ یا پرچ نمی شوند، ولی پانل ها به هر دوی آن ها پیچ می شوند و سازه ای یکپارچه را به شما تحویل می دهد.
  •  سبکی مصالح کنافها باعث حمل آسان آن توسط کارگران و در نتیجه افزایش سرعت اجرای پروژه می شود. در مسافت های حمل طولانی به علت دارا بودن بسته بندی مناسب آسیبی به مصالح وارد نمی شود. کم حجم بودن این مصالح نسبت به مصالح سنتی نیز سبب کاهش هزینه های حمل می شود.

مزایای دیگر استفاده از کناف

  • مزیت دیگر این سیستم دسترسی آسان به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی است. در صورت ترکیدن لوله های تاسیسات به راحتی می توان قسمت آسیب دیده را تشخیص داده و تعمیر کرد. در صورت آسیب دیدن دیوارهای کناف در اثر ضربه نیز، قسمت آسیب دیده به راحتی تعویض و تعمیر می شود. این دو ویژگی موجب افزایش عمر مفید ساختمان می شوند.
  •  در صورت نیاز به تغییر کاربری، با استفاده از سیستم کنافکاری به راحتی می توان این کار انجام داد. در بازسازی ساختمان های قدیمی نیز می توان از این محصول بهره گرفت. در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز سریع باشد مانند مناطق زلزله زده، سیستم کنافها دارای اولویت می باشد.

پروفیل کناف

پروفیل کناف از مقاطع فلزی و صفحات روکشدار گچی یا صفحات سیمانی و عایق های صوتی و حرارتی ساخته می شود که با هم ادغام و ترکیب می شوند. این عایق ها تأثیر زیادی بر روی این پروفیل دارد که متناسب با نوع کاربردی دیوار، انتخاب و طراحی می گردد.لیه پروفیل های گچ برگ یا همان کناف از ورق گالوانیزه با ضخامت 0.6 و 0.5 میلیمتر و با روش رول فررمینگ ساخته شده است. این پروفیل ها بر حسب شکل ظاهری و مقطع آنها نام گذاری شده اند.سازه های پروفیل کناف از ورقه های فولادی گالوانیزه ساخته شده اند. این چنین سازه هایی به وسیله تکنولوژی نورد سرد با دستگاه رول فرمینگ ساخته می شود.


ارسال نظر درباره این موضوع


  • اسلام دوست (سه شنبه, 08 مهر 1399 ساعت 10:36:22)
    با عرض سلام و ادب. لطفا هزینه تقریبی برای ساخت یک دیوار با کناف به ابعاد 5 متر رو بفرمایید .

    • مدیر سایت (یک شنبه, 27 مهر 1399 ساعت 09:27:45)

      با سلام. با تو جه به نوسانات قیمت لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا از مشاوره دقیق ما برخوردار شوید.


  • ربیعی (جمعه, 23 آبان 1399 ساعت 19:42:03)
    سلام. از کناف میشه تو مناطق کوهستانی و مناطقی که دارای رطوبت هست استفاده کرد؟

    • مدیر سایت (شنبه, 24 آبان 1399 ساعت 11:16:35)

      با سلام . بله نوعی از کناف ها هستند که دارای ویژگی ضد رطوبت هستند. برای آگاهی بیشتر میتونید مقاله مربوط به کناف ضد رطوبت رو مطالعه بفرمایید و یا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.


  • ملاصالحی (یک شنبه, 16 آذر 1399 ساعت 14:06:26)
    سلام. میخواستم بدونم برای همکاری با شما در زمینه فروش کناف چه طور باید اقدام کنم؟

    • مدیر سایت (شنبه, 22 آذر 1399 ساعت 11:38:24)

      با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز.لطفا با همکاران ما در مهام تجارت تماس بگیرید.