کناف سقف

طراحان داخلی ساختمان، سقف را مهم ترین عنصر تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل دانسته اند . بنابر این بهتر است سقف منزل شما بهترین و زیباترین جلوه را داشته باشد. استفاده از کناف سقفی به شما در این زیبایی بسیار کمک می کند.

کناف سقفی چیست؟

دیوار خشک (‏که به پلاستری بورد، وال بورد و یا پانل گچی نیز شناخته می‌شود)‏ پانلی است که از کلسیم سولفات دی هیدرات (‏گچ) ‏با یا بدون افزودنی ساخته شده است که در ساخت دیوارهای داخلی استفاده می‌شود.
این محصولات نوعی صفحه روکش دار گچی بوده و به صورتی دیگر میتوان گفت که کناف نوعی نسل جدید گچ محسوب میشود که در کلیه کارهای ساختمانی جدید به کار میروند. 
یکی از مهمترین کاربردهای کناف، استفاده از آن برای سقف خانه است. سقف های کناف معمولا به صورت یکپارچه و بدون درز هستند و همین موضوع باعث انعطاف بالای آن برای طراحی های متنوع می شود. به همین دلیل است که کناف کاربرد ویژه ای برای دکوراسیون داخلی منزل دارد و استفاده از آن به کسانی که به دنبال طراحی های متنوع در سقف منزل هستند، توصیه می شود.امروزه کناف سقف در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.از جمله مهمترین موارد استفاده آن ها کناف سقف آشپزخانه و کناف سقف پذیرایی است.برای خرید کتاف سقف و اطلاع از قیمت کناف سقف با ما در مهام تجارت تماس بگیرید.


مدل های کناف سقف قابل اجرا در منازل

کناف سقف پذیرایی ساده

کناف سقف پذیرایی گرد

کناف سقف پذیرایی مستطیلی

کناف سقف پذیرایی کلاسیک

کناف سقف آشپزخانه

برای آگاهی بیشتر در مورد کناف بهتر است با سایر محصولات مربوط به نصب و نگهداری آن هم آشنا شوید. پیچ کناف ، سازه کناف و....

کناف سقف پذیرایی ساده

طراحان داخلی ساختمان، سقف را مهم ترین عنصر تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل دانسته اند و از آنجایی که سالن پذیرایی مهم ترین قسمت منزل است بنابراین بهتر است سقف پذیرایی به زیبایی تزیین شود و طراحی بی نظیری داشته باشد تا علاوه بر جذابیت بیشتر طراحی داخلی سالن پذیرایی نیاز به وجود وسایل تزیینی در دکوراسیون پذیرایی کمتر شود.گچ برگ باتیس یکی از بهترین انواع کناف ( گچ برگ) در ایران است.

کناف سقف پذیرایی ساده


کناف سقف پذیرایی گرد

کناف های مدرن اغلب به صورت خط های صاف و گوشه دار نظیر مربع و مستطیل طراحی می شوند و کناف های کلاسیک اغلب به صورت اشکال انحنا دار نظیر بیضی و دایره می باشند که از کناف گرد اغلب در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک استفاده می شود.
از کناف گرد می توانید در فضای اتاق نشیمن و پذیرایی و اتاق خواب استفاده نمایید و در برخی از موارد نیز از سقف کناف در آشپزخانه نیز استفاده می شود.
کناف گرد رنگ ها و طرح های متنوعی دارد و در برخی از موارد این طرح کناف به صورت دایره های تو در تو طراحی می شود که آخرین دایره اغلب به صورت برجسته می باشد.

کناف سقفی گرد


کناف سقف پذیرایی مستطیلی

طرح کناف سقف پذیرایی جدید می تواند دارای ایده های خلاقانه و بیشماری باشد. طراحی سقف پذیرایی در خانه های دوبلکس ، واحد های کوچک و بزرگ می تواند در بسیاری از موارد خاص و منحصر به فرد باشد. در این بخش از خانه طرح قصد داریم نمونه های مختلف طرح کناف سقف پذیرایی جدید را برای شما به نمایش بگذاریم. از کناف سقف پذیرایی مستطیلی شکل گرفته تا کناف سقف پذیرایی کوچک ، کناف سقف پذیرایی مربع ، کناف سقف پذیرایی ساده و … .
شکل اتاق پذیرایی در اکثر منازل ایرانی به شکل مستطیل است. اگر شما می خواهید که سقف پذیرایی را بازسازی نمایید، برای اجرای کناف سقف پذیرایی مستطیلی به شما پیشنهاد می‌ کنیم که فرم های متنوع سازه ها را نیز مورد استفاده قرار دهید.
همچنین جهت جذابیت بیشتر می توانید از نور مخفی درون سقف استفاده کنید. به این صورت علاوه بر آن که به زیبا شدن اتاق کمک نموده اید، با نورپردازی مناسب باعث بزرگ تر شدن پذیرایی منزل خود هم خواهید شد.
شما می ‌توانید سقف کاذب را رنگ آمیزی نموده و یا از گچ بری های متفاوتی بر روی آن استفاده کنید.

کناف سقف مستطیلی


کناف سقف پذیرایی کلاسیک

بهره گیری از کناف سقف یکی از راه های است که به شما برای داشتن دکوراسیونی شیک و زیبا کمک می کند به همین استفاده از کناف برای سقف محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد با سلیقه از این نوع روکش گچی برای تزئین پذیرایی های خود استفاده می کنند.
قبل از انتخاب، خرید و اجرای مدل کناف سقف پذیرایی کلاسیک باید به نکاتی مهم در جهت رسیدن به نتیجه ای مطلوب تر توجه داشت:
اولین موضوع، مشخص کردن فضایی است که می خواهید سقف آن را تزیین نمایید. مثلا ممکن است طرحی که برای اتاق خواب استفاده می شود مناسب حمام، اتاق نشیمن، پذیرایی و… نباشد.
مورد دوم دقت به نوع سبک موجود در دکوراسیون منزل است، مثلا در طراحی داخلی مدرن استفاده از کناف های خطوط صاف و گوشه دار بسیار مناسب است.
ارتفاع سقف نکته دیگری است که باید به آن توجه شود. مثلا اگر سقف منزل کوتاه باشد استفاده از سقف کاذب امکان پذیر نیست ولی با تزئین سقف توسط رنگ روشن، می توان به نتیجه ای مطلوب تر و زیباتری نسبت به کناف رسید.
اگر سقف متوسط باشد در این صورت میتوان از کناف استفاده کرد ولی اگر سقف بلند باشد گزینه های کاربردی دیگر نیز وجود دارد.
یکی از ایده های جذاب در خرید و اجرای مدل سقف کناف پذیرایی کلاسیک استفاده از اشکال گوناگون با رنگ های متفاوت است، به طوری که حتی می توان سبک های گوناگون را با هم ترکیب کرده و سقفی کاملا امروزی طراحی کرد.
مثلا در کنار استفاده از طرح های مستطیلی معرف به سبک مدرن می توان از کناف های گرد و دایره ای استفاده کرد که ظاهری لطیف و خواستنی به سقف منزل داده می شود.
نکته دیگر انتخاب رنگ و نورپردازی بر اساس رنگ های موجود در منزل است و این نکته در طراحی و خرید سقف پذیرایی کلاسیک بسیار مهم است.

کناف سقف کلاسیک

کناف سقف آشپزخانه

سقف اشپزخانه نیز به اندازه کابینت آن مهم است و باید با دیگر اجزای دکوراسیون همخوانی داشته باشد . سقف های آشپزخانه معمولا از سقف کاذب کناف ، رابیتس ، چوب ، آیینه و یا آسمان مجازی ساخته می شود که از میان آن ها سقف کاذب کناف جدیدترین و رایج ترین روش برای دیزاین سقف است که در اپن آشپزخانه و آرک آشپزخانه هم کاربرد دارد.

فواید کناف سقف

  • سرعت کار بالاتر
  • تنوع بیشتر در طراحی
  • امکان ساختن دکورهای 4 سانتی متری
  • ترکیب انواع نورهای دکوراتیو و اصلی
  • در مقابل زلزله مقاومت خوبی دارد
  • هنگام بازسازی منزل دسترسی اسانی به سازه خواهید داشت.

 

 در اینجا برخی از سوالات متداول شما عزیزان در زمینه کناف سقف را پاسخگو خواهیم بود.با ما همراه باشید.

 

برای اجرای سقف گچ بهتر است یا کناف ؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که گچ بهتر است یا کناف سقفی که البته در این باره باید بدانید که به دلایل زیر کناف سقف بهتر از گچ است :
کناف سقفی سبک تر از گچ است.
زودتر از گچ قابل اجرا شدن است.
طرح های بیشتری را شامل میشود.
در برخی از مواقع هم هزینه های کمتری نسبت به گچ کاری دارد.

کناف سقفی برای سقف‌ منازل خوب است؟

کناف سقفی نصب و تمیز کردن آن‌ها آسان است. این تخته‌ها می‌توانند بدون اتصالات زیاد، نگاهی بدون درز به سقف شما داشته باشند. از آنجایی که اینها در ماشین‌های کارخانه تولید می‌شوند، ثبات پایان و کیفیت محصول حفظ می‌شود.

کدام یک بهتر است سقف پی وی سی یا سقف گچی است؟

 در مورد پانل‌های سقف PVC ( تایل پی وی سی ) باید بدانید از آنجایی که این پانل‌ها ضد آب هستند، به عنوان بهترین جایگزین سقف‌های فیبر معدنی مرسوم در قسمت هایی از ساختمان که دارای رطوبت است مانند بالکن‌ها، حمام‌ها و زیرزمین‌ها بهتر است استفاده شود.

آیا گچ برگ برای انسان‌ها مضر است؟

محصولات گچ برگ و کناف به عنوان محصولات خطرناک طبقه ‌بندی نمی‌شوند. هیچ عارضه جانبی طولانی‌ مدت ناشی از مصرف گچ وجود ندارد. 

حالا که با کناف سقفی و انواع آن آشنا شدید به شما توصیه می کنیم در مورد میخ و چاشنی رد هیت هم مطالعه بفرمایید.
 


ارسال نظر درباره این موضوع