سقف کاذب کناف

سقف کاذب ، همپای رشته‌های مختلف ساختمانی و صنایع دیگر رشد کرده و به پویایی رسیده ‌است. صنعت نوین ساختمان به ‌خوبی این رشته را به خدمت گرفته و از آن بهره می‌گیرد. سقف کاذب کناف معروف ترین انواع سقف کاذب در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود.

سقف کاذب می‌تواند بصورت گچی، چوبی، فلزات رنگین، پی ‌وی ‌سی، شیشه‌ ای، آهنی، ورق‌های فلزی روکش‌دار، آلومینیومی، کامپوزیت و غیره نصب شود که در هر صورت قابلیت اجرا به صورت واحد یا با هم را داراست.بهترین نوع سقف کاذب ، سقف کاذب کناف است.  

 حضور سقف کاذب در ساختمان، دغدغهٔ پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف را از بین می‌برد، و این، یکی از ویژگی‌های این رشتهٔ ساختمانی نیز هست. سقف کاذب در مواردی که ذکر می‌شود قابلیت خود را بروز می‌دهد: پوشش تأسیسات زیر سقف اصلی، آکوستیک کردن فضا، ایجاد حجم‌ها دکوراتیو، هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و…


سقف کاذب

سقف کاذب به عنوان یک پوشش برای سقف اصلی در نظر گرفته می شود. این پوشش نه تنها زیبایی سقف را دو چندان می کند، بلکه با استفاده از آن می توان تاسیسات و سیم کشی ها را پوشش داد و دغدغه مخفی نگه داشتن آنها را رفع نمود. سقف کاذب نوعی سقف ثانویه برای ساختمان محسوب می شود که در پایین سقف اصلی نصب می شود و عیوب آن را برطرف می سازد.
این سقف به سقف اصلی و دیوارهای اطراف متصل می گردد و سازه اصلی بار آن را تحمل می کند. سقف کاذب برای عایق نمودن سقف در برابر صدا و حرارت، اجرای نورپردازی های دکوراتیو و پوشش سیم های تاسیسات کاربرد دارد و در اکثر خانه های امروزی می توان نمونه های مختلف آن را مشاهده کرد.
باید به این نکته توجه داشته باشید که این سقف ارتفاع اتاق را کاهش می دهد،بنابراین در اجرای آن باید از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا یک کار شیک و فضایی کاربردی دراخیارتان قرار گیرد.


سقف کاذب کناف

به ورق های گچی که روی آن با کاغذ مخصوص پوشیده شده کناف میگویند. کناف نام شرکتی است که این محصول را اختراع و تولید کرده است این محصول جایگزین خیلی از متریال شده مثل گچ کاری و رابیتس کاری و یا آجر و دیوار کشی . کناف هم در سقف و هم در دیوار استفاده میشود عمده اصلی استفاده از کناف برای نازک کاری ، پوشش سطح ، جدا کننده استفاده میشود .کناف یا همان گچ برگ دارای کاربرد بسیاری زیادی است .این صفحات دارای هسته گچی بوده و سطح و لبه‌های طولی آن‌ها با کاغذ محکم مخصوص، پوشانده شده‌است.

 

سقف کاذب کناف
 


انواع سقف های کاذب


سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف روکشی گچی است که برای کارهای ساختمانی سقف استفاده می‌گردد. با توجه به قابلیت انعطاف‌پذیری کناف می‌توان به آن طرح‌های مختلف داد. سقف‌های کاذب کناف معمولا به صورت یک ‌‌دست و بدون درز هستند و می‌توان انواع طرح کناف سقف را در سرعت و زمان کمتری انجام داد.
سقف کاذب کناف به دو دسته تقسیم می شوند:


 سقف کناف ثابت

 در ساخت سقف کناف ثابت از پنل‌های گچی یا سیمانی استفاده میشه. زیرسازی این سقف از پروفیل‌های فولادی سبک است.سقف کاذب کناف ثابت ، به دو صورت دکوراتیو و ساده یا یکپارچه قابل پیاده سازی است، سقف کاذب کناف ثابت دکوراتیو، شامل باکس ساده حاشیه، باکس نور مخفی حاشیه،سقف کاذب تونلی، کمانی، قوسی یا گنبدی و... می باشد که دست طراحان و معماران داخلی را در پیاده سازی ایده های خلاقانه  برای پیاده سازی سقف کاذب در محیط هایی مثل سالن های ورزشی، رستوران ها، دکور بندی سقف مغازه ها، لابی هتل ها مکان های فرهنگی و هنری و...  باز گذاشته است.
  

  سقف کناف متحرک (مشبک)

   سقف کناف متحرک از تایل‌های گچی و پروفیل‌های سپری ساخته میشه. این پروفیل‌ها از جنس گالوانیزه است. البته گاهی تایل کناف متحرک گچی نیست. در اینصورت تایل از متریال معدنی، آلومینیومی و یا پوشالی است.


سقف کاذب رابیتس

رابیتس (یا راویز) درواقع نام یک نوع توری فولادی شبکه بندی شده است که از آن پیش از گچ کاری برای زیرسازی استفاده می‌شود. برای اتصال رابیتس به شبکه فرعی از مفتول های مخصوص استفاده می‌شود و سقف کاذب رابیتس را ایجاد می‌کند. برای اینکه رابیتس محکم درجای خود بایستد باید از میله‌ های عمودی و افقی استفاده شود و اگر رابیتس جنس چوبی داشته باشد باید با منگنه ثابت شود. یکی از قابلیت های مهم و خوب رابیتس در دسترس بودن مصالح آن است. از سقف کاذب رابیتس سالهای زیادی است که در ساختمان سازی و معماری داخلی استفاده می‌شود. اما معایب آن زیاد است. استفاده زیاد از گچ و سنگین بودن آن از عیب های سقف کاذب رابیتس است.

 

سقف کاذب رابیتس


سقف کاذب گریلیوم

سقف گریلیوم نوعی سقف کاذب محسوب می شود که در رده سقف های دکوراتیو قرار دارد. جنس این نوع سقف از ورقه های آلومینیوم، آهن و آلیاژ می باشد و به صورت سقف های متحرک و باز طراحی می گردد. گاهی اوقات می توان سقف های گریلیوم را با دیگر سقف های آلومینیومی ترکیب نمود.


سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی با توجه به بافت طبیعی و نمونه آن استفاده می شود. امروزه این نوع از سقف کاذب به طور معمول استفاده می شود، زیرا آن را به چشم دلپذیر ارائه می دهد.سقف کاذب چوبی، در فروشگاه ها و بیمارستان ها استفاده نمی شود، اما می تواند در خانه های مسکونی ایجاد شود. آنها ممکن است با رنگهای متنوعی ظاهر شوند تا بتوانند نگاه درست داشته باشند.

سقف کاذب چوبی دارای خطرات زیادی است مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • در معرض حمله موریانه ها قرار می گیرد .
  • باید دمای اتاق کنترل شود وگرنه احتمال خطر آتش سوزی زیاد است.


انواع دیگری از سقف کاذب وجود دارد مانند سقف کاذب آکوستیک،آلومینیومی ، پی وی سی ، آی گلس و یا ترکیبی .


مزایای سقف کاذب کناف

در میان تمام انواع سقف کاذب ، پیشنهاد ما به شما استفاده از سقف کاذب کناف است. این سقف دارای مزیت های زیادی است از جمله:

  1.  بسیار سبک و انعطاف پذیری بالا
  2. ارزان و کم هزینه
  3. قابل استفاده برای جذب صدا و آکوستیک کردن فضا
  4. قابلیت جابجایی و حمل و نقل آسان
  5. قابل استفاده به عنوان عایق گرما و سرما
  6. امکان ترمیم و تعویض در کوتاه ترین زمان

 
 

سوال مهم :چرا بعد از مدتی درزهای سقف کاذب کناف ترک میخورند؟

باید به این نکته توجه داشته باشبد که در زمان اجرا ، مهارت نصاب بسیار اهمیت دارد چرا که در صورت عدم مهارت و یا سهل انگاری در کار، بعد از مدتی به دلایل زیر در درزهای سقف کاذب شکست یا ترک های ریز و درشت ظاهر می شوند.

دلایل زیر ممکن است باعث ترک خوردن سقف کاذب کناف شود:
  • عدم اجرای صحیح مرحله زیر ساخت
  • حذف سازه F در درز بين پنل هاي نصب شده 
  • در نظر نگرفتن درز و شیار هشت مانند در بین درز پنل ها
  • پرکردن درز و شیار به وسیله بتونه درزگیر ، قبل از نصب نوار


اما همیشه نباید مجری را مقصر دانست ، گاهی لرزش خود ساختمان در اثر زلزله و یا افت ساختمان نو ساز نیز باعث پید آمدن این ترک ها می شود.

برای خرید انواع سازه کناف و سقف کاذب کناف می توانید با مهام تجارت نمایندگی مرکزی گچ برگ باتیس تماس بگیرید.


ارسال نظر درباره این موضوع