پروفیل کناف

پروفیل کناف از قرار گرفتن ورق های فولادی گالوانیزه و شکل دهی به آنها به روش نورد سرد با دستگاه رول فرمینگ تولید می شود.

قبل از آنکه به بررسی پروفیل کناف بپردازیم ، ابتدا مختصری با پروفیل آشنا شوید. پروفیل در واقع یک مقطع ثابتی است که طول زیادی دارد و در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد و بیشترین کاربرد آن در اجرای سقف کاذب است. در واقع پروفیل کناف، زیر سازی گچبرگ یا همان زیر سازی کناف است که انجام می شود تا گچبرگ به درستی در سقف کاذب ثابت بماند.


پروفیل در ساختمان سازی

در صنعت ساختمان سازی از مصالح فراوانی بهره گیری می شود که هر کدام به نوعی در تکمیل شدن ساختمان نقش دارند. یکی از این مصالح که کاربرد متعددی در ساختمان سازی دارد پروفیل است که شامل دو نوع ساختمانی و صنعتی می باشد. نوع ساختمانی در ساخت درب ، پنجره وسقف کاذب و نوع صنعتی در ساخت خودرو به کار می رود. همچنین پروفیل ‌ها از زمان‌ های بسیار قدیم به دلیل استحکام و خواص بسیار عالی برای ساخت ‌و ساز به کار می ‌روند. به‌ جرات می ‌توان گفت در اجرای هر نوع پروژه ساختمانی یا مواردی مانند انواع پل ‌ها و زیبا سازی شهر به‌ وفور از پروفیل ‌های مختلف استفاده می‌ شود.

 

پروفیل کناف

پروفیل کناف از قرار گرفتن ورق های فولادی گالوانیزه و شکل دهی به آنها به روش نورد سرد با دستگاه رول فرمینگ تولید می شود. ضخامت این پروفیل معمولاً بین 3 تا 6 میلیمتر است.
پروفیل های کناف برای استفاده در صنعت و ساختمان به دو دسته تقسیم می شود:

  1.  پروفیل کناف گالوانیزه سقفی
  2. پروفیل کناف گالوانیزه دیواری


یکی از شرکت های تولید کننده پروفیل کناف، مهام تجارت است که در زمینه واردات و تولیدات انواع تایل گچی، اجرای زیر سازی کناف، سپری و نبشی و همچنین به عنوان نمایندگی گچ برگ باتیس فعالیت می کند و تمامی محصولات با نازل ترین قیمت ارائه می شود.

 

پروفیل کناف


پروفیل گچ برگ

کلیه پروفیل های گچبرگ یا کناف از ورق گالوانیزه با ضخامت 0.6 و 0.5 میلیمتر و با روش رول فررمینگ ساخته می شوند. این پروفیل ها بر حسب شکل مقطع آنها نام گذاری می گردند، به دلیل شباهت مقطع پروفیل های کناف با حروف F ، L ، U و C ، آنها را به نام های پروفیل اف، پروفیل ال و پروفیل یو، پروفیل استاد می خوانند. در صورت استفاده از این سازه ها در مناطق مرطوب و شرجی، مقاطع برش خورده را می بایست با پرایمری با پایه روی اندود نمود. این عمل به منظور محافظت سازه  ها از خوردگی الزامی می باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده پروفیل کناف

پروفیل کناف از مقاطع فلزی و صفحات روکشدار گچی یا صفحات سیمانی و عایق های صوتی و حرارتی ساخته می شود که با هم ادغام و ترکیب می شوند. این عایق ها تأثیر زیادی بر روی این پروفیل دارد که متناسب با نوع کاربردی دیوار، انتخاب و طراحی می گردد. این اجزای تشکیل دهنده به صورت زیر دسته بندی می شود:

  • زیر سازی گالوانیزه
  • صفحات روکش دار سیمان و ترکیبات گچی که با فضا باید متناسب باشد
  • اتصال پیچ و مهارهای پروفیل کناف
  • عایق های صوتی و حرارتی
  • مصالح درزگیری بتونه و ماستیک

 

قیمت پروفیل کناف

 

انواع پروفیل کناف

  • پروفیل C یا سازه استاد
  • پروفیل U یا رانر
  • پروفیل L یا تراز
  • پروفیل F
  • پروفیل U36
  • سازه های پشتیبان

در مقالات بعدی به تفصیل هر یک از این مدل های پروفیل کناف (پروفیل گچ برگ) توضیح داده خواهند شد.
 


ارسال نظر درباره این موضوع