نصب گچ برگ

نصب گچ برگ کار پیچیده ای است که هر کسی به راحتی از پس آن برنمی آید.اگر گچ برگ به درستی نصب نشود هم ظاهر نامناسبی ایجاد میکند و هم دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت.برای نصب گچ برگ و اطلاع از هزینه نصب میتوانید با همکاران ما در مهام تجارت تماس حاصل فرمایید.

روش نصب گچ برگ (سقف کاذب کناف)

گچ برگ به صفحات روکشدار گچی گفته میشود که برای ایجاد سقف کاذب ، دیوار کاذب و ... مورد استفاده قرار می گیرد.نصب گچ برگ بسیار سخت و حساس است و اگر نصب آن به درستی انجام نشود دیگر ظاهر مناسبی نخواهد داشت و همچنین و کاربرد مورد نظر را نخواهد داشت.

روش اجرا و نصب سقف کاذب گچ برگ کناف

در این مطلب میخواهیم شما را بار روش نصب گچ برگ را آشنا کنیم تا افرادی که هیچ شناختی نسبت به نصب گچ برگ یا نصب کناف ندارند با آن آشنا شوند.

مصالح مورد نیاز برای نصب سقف کاذب عبارت اند از:

برای نصب گچ برگ از انواع سازه کناف مانند:پروفیل نبشی L25 .  پروفیل UH36 .  پروفیلF47  . پانل گچی  یا گچبرگ . پیچ سازه به سازه . پیچ پانل . میخ و چاشنی .  اتصال کلیپس . اتصال براکت  . اتصال Ht90 .  بتونه . نوار دررگیر  استفاده میشود.همچنین 
ابزار مورد  نیاز جهت اجرای سقف کاذب کناف هم عبارتند از:
دستگاه میخ کوب . دستگاه  پیچ کن یا اسکروگان  یا دریل مناسب جهت  بسته و باز کردن پیچ .تراز لیزری  یا شلنگ تراز. اره مخصوص برش پانل  . تیغ و کاترینگ. قیچی آهن بر کوچک. چکش . همزن دریلی .  سطل درست کردن بتونه  . کاردک و لیسه  مخصوص بتونه کاری . پیچ گوشتی  دستی . ریسمان رنگی.

روش اجرا سقف کاذب کناف :

بعد از تراز کردن و انجام خط تراز می بایست سازه تراز که  نبشی L25 است را به دیوار پیچ کرده . سپس محل اتصال  سازه آویز  را علامت زده و اتصال Ht90 را با دستگاه میخ کوب به  سقف  متصل کنید و اتصال را 90 درجه خم کرده  و آویز یا سازه آویز که معملا  پروفیل UH36  را روی آن قرار دهید.سپس با پیچ کن ،پیچ را به آن پیچ کرده، سپس محل قرارگیری سازه بار بر و سازه پانل خور  را مشخص کرده  و سازه باربر را با اتصال  براکت به سازه آویز متصل کنید و بعد از آن سازه  پانل خور که هر دو  پروفیل F47  می باشد را خلاف جهت سازه باربر گذاشته  و با اتصال کلیپس که  پروفیل F47  را به F47 متصل می کند وصل می کنیم .

 فواصل نصب  پروفیل پانل خور باید طبق استاندارد باشد ( 40.50.60) سانت که  به ضخامت پانل و دهانه سقف  بستگی دارد. سپس پانل را روی  سقف توسط کمک  نصاب ویا جک نگه دارنده، گذاشته می شود و با دستگاه  پیچ کن  پانل را به پروفیل  پانل خور پیچ کرده. سپس مرحله درز گیری شروع شده که ابتدا نوار درزگیر را روی درز قرار داده و روی آن را بتونه درزگیری کشیده و آماده نقاشی یا ماستیک می شود.

آموزش تصویری نصب گچ برگ

١- نصب نبشي تراز

قبل از هر چیز باید چهار گوشه اتاق را تراز بکنیم.

٢- اجراي زير سازي فلزي

بعد از تراز کردن گوشه های اتاف حالا باید زیر سازی را انجام بدیم. زیر سازی به دو روش انجام میگیرد تیپ 1 و تیپ 2. که در اینجا از تیپ 1 کناف استفاده شده. در تیپ 1 از اف باربر و اف نصب پانل استفاده میشود. یعنی دو ردیف اف کار میشود.

اجرای نبشی کناف

٣- اتصال صفحات روكش دار گچي

بعد از زیر سازی کامل . حالا نوبت میرسه نصب گچبرگ کناف

4: بتونه درگیری کناف

و بعد از اتمام پنل بتونه درزگیری را انجام میدیم تا برای رنگ آمیزی و نقاشی کناف اماده بشود

نصاب گچ برگ

همان طور که در بالا اشاره کردیم نصب گچ برگ یک کار تخصصصی است که هر کسی نمیتواند به راحتی از عهده آن بربیاید.نصاب گچ برگ آموزش ها و دوره های حرفه ای نصب گچ برگ را دیده و تجربه های زیادی در زمینه نصب گچ برگ کسب کرده است .
برای اجرای گچ برگ و نصب انواع گچ برگ و کناف و همچنین اطلاع از قیمت گچ برگ میتوانید با مهام تجارت تماس حاصل فرمایید.

اجرای سقف کاذب شبکه ای

در این روش پس از اندازه گیری دقیق و تصمیم گیری در مورد محل قرار گرفتن تایل های برش خورده ( در مواردی که طول یا عرص اتاق مضربی از 60 نباشد لازم است تایل ها بصورت برش خورده مورد استفاده قرار گیرند .)
نبشی های گالوانیزه دورتادور دیوار در ارتفاع دلخواه با درنظر گرفتن خط تراز نصب می شوند. معمولا جهت نصب نبشی های سقف کاذب بسته به جنس دیوار ٬ از میخ پرچ ( دیوارهای پوشیده شده از انواع کاشی و سرامیک ) ٬ رول پلاک ( دیوارهای گچی ) و میخ چاشنی ( دیوارهای بتنی ) استفاده می شود .
پس از نصب نبشی ها لازم است با توجه به محل قرارگیری سپری های اصلی ٬ آویزها نصب شوند . نقش اصلی آویزها مهار وزن سقف کاذب می باشد معمولا تعداد و فاصله بین آویزها متناسب با جنس سقف کاذب و همچنین تعداد روشنایی های مورد نظر محاسبه می شوند .
 در صورتی که فاصله بین سقف اصلی و سقف کاذب بیش از یک متر باشد لازم است برای نصب آویزها ابتدا شبکه ای فلزی نصب شده و سپس آویزها به آن متصل گردند .با نصب آویزها و اطمینان از محکم بودن آنها می توان طبق نقشه اولیه سازه های سپری را نصب و پس از تراز نمودن سازه ها ٬ تایلها و روشنایی ها را بر روی آن قرار داد .

نصاب گچ برگ

مزایای کاربرد گچ برگ در مقایسه با سیستم‌های رایج در کشور چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه  مزایای استفاده از گچ برگ یا همان کناف را اشاره کنیم عبارتند از:
1. مقاومت کناف در برابر زلزله
2. ایمنی بیشتر کناف
3. سرعت اجرای بالا
4. اجرای راحت تر
5. وزن کمتر و کاهش هزینه حمل و نقل
6. افزایش سطح مفید زیر بنا
7. عایق حرارتی و صوتی مناسب
8. قابلیت فرم‌پذیری بالا در دکوراسیون داخلی
9. قابلیت تغییر فضاهای قدیمی و تبدیل به کاربری جدید با پتانسیل بالا
10. قابلیت بازیافت بیش از ۷۵ درصد مصالح
11. کاهش نخاله‌های ساختمانی
12. کاهش گروه‌های کارگری در ساختمان
13. قابلیت عبور راحت تأسیسات از فضای مابین دیوارها
14. دسترسی راحت به تأسیسات ساختمان
15.رنگ‌پذیری آسان
16. استفاده بهینه از منابع با توجه به جنبه‌های زیست محیطی
 


ارسال نظر درباره این موضوع