تایل پی وی سی ( pvc )

استفاده از پنل های سقف کاذب امروزه توسط معماران و طراحان بسیاری انجام میگیرد ولی سقف کاذب جنس pvc به دلیل قیمت مناسب و خاصیت انعطاف پذیری که دارد باعث جلب توجه بسیاری از افراد صعنت ساختمان قرار گرفته است.

تایل پی وی سی ( تایل pvc ) یکی از انواع تایل است بسیار پرکاربرد و پرتقاضا است. با همراه باشید تا با تایل پی وی سی بیشتر آشنا شوید.

سقف کاذب تایل چیست؟

سقف کاذب تایل به سقف هایی گفته می شود که در ابعاد ۳۰cm و ۶۰cm به صورت عمودی بر روی سازه هایی که به صورت تقاطع و کلیک می باشد قرار می گیرد و دارای قابلیت برداشتن و گذاشتن می باشد.همچنین این نوع سقف کاذب به صورت مشبک بوده که به وسیله ی آویز های قابل تنظیم متصل می شود. تایل ها به چند دسته تقسیم می شود که هر کدام کاربرد مجزا و نیز کاربرد با هم را دارا می باشند.

تایل پی وی سی

جنس این مدل تایل از نوع پی وی سی (PVC) می باشد و از وزن بسیار سبکی برخوردار است این مدل تایل به خاطر تنوع و زیبایی زیادی که دارد به صورت دکوراتیو استفاده می شود و مناسب فضای تجاری، سالن جشن و عروسی، رستوران ها و… می باشد.همچنین تایل pvc خاصیت ضد آب دارد و برای مکان های حمام، دستشویی، آشپزخانه می توان استفاده نمود و گرد و غبار برروی آن را با آب شستشو داد. 

تایل پی وی سی دارا ی طرح های لوزی ،ستاره دار، خط دار، طرح گل و … می باشد.این مدل تایل سریع تر و آسان تر از تایل گچی می باشد. همچنین برش کاری راحت و آسان تری نیز دارد.علاوه بر این در مناطق و محل هایی که برودت هوا دارای تزلزل و نوسان است بسیار کاربرد دارد . و بیشتر در مناطق جنوبی ایران و در کشور های حاشیه ی خلیج فارس مانند (عراق، امارات، عربستان، عمان و…)مورد استفاده قرار می گیرد.

تایل pvc هم از خانواده ی تایل کراس فیشر ، تمام پی وی سی  و هات استامپ می باشد.میتوان به جرات گفت رتبه اول محبوبیت سقف کاذب را سقف کاذب pvc برعهده دارد.

همچنین شما میتوانید برای خرید کناف هم با مهام تجارت تماس بگیرید.

تایل پی وی سی سفید براق

تایل پی وی سی سفید براق یکی از انواع تایل پی وی سی است که دارای زیبایی خصی است و به محیطی که در آن استفاده میشود جلوه و زیبایی خاصی میبخشد.برای تهیه این محصول میتوانید با ما تماس بگیرید از قیمت و نحوه خرید تایل پی وی سی سفید براق مطلع شوید.

دیوار به همراه کف و سقف سه ضلع اصلی در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. استفاده از دیوارپوش یکی از مهمترین مهارت های دکوراتیو در طراحی و اجرای یک دکوراسیون زیبا می باشد. با پیشرفت صنعت ساختمان، دیوار پوش ها نیز توسعه زیادی نموده اند. ویژگی های عمومی این نوع محصولات ایجاد یک پوشش محافظ و زیبا بر روی دیوار های منزل بوده به طوری که با سایر المان های موجود در آن انطباق داشته باشد. از منظر زیبا شناختی ساختمان تصور دیوار بدون پوشش امری محال به نظر می رسد. هر چند در بعضی از سبک های مدرن از دیوار ها بدون هیچ گونه پوششی جهت فانتزی شدن آن استفاده می کنند.تایل پی وی سی به ویژه نوع سفید براق آن این زیبایی را دوچندان میکند.

ازتایل pvc در چه مکان هایی استفاده می شود؟

سازه سقف کاذب شبکه یا کلیک در بیشتر بنا های عمومی و سالن ها مورد استفاده معماران و مجریان دکوراسیون داخلی قرار می گیرد. تجسم اجرای دکوراسیون داخلی بدون سقف شبکه کاذب مقدور نمی باشد. از این سقف می توان برای هر نوع کاربردی استفاده نمود. ضد حریق، آکوستیک، ضد رطوبت، ضد حشرات موذی و ... .
این قابلیت به دلیل توسعه انواع تایل ها ممکن شده است. انواع تایل های مورد استفاده در سقف شبکه کاذب عبارتند از:

1.مدل گچی روکش pvc.
2.گچی آکوستیک.
3.PVC.
4.طلق.
5. تایل آلومینیومی.
 و ... .
از این نوع سقف بیشتر در محیط هایی که دارای درصد رطوبت بالا هستند استفاده می شود. روکش های استفاده شده در ساخت این انواع برای این امر مناسب می باشد. همچنین در ساخت این نوع تایل از نوار دورپوش مخصوصی استفاده می گردد تا احتمال هر گونه آسیب فیزیکی و یا نفوذ آب و رطوبت را به آن به حداقل برساند.

آیا در مورد میخ و چاشنی اطلاعاتی دارید؟مقاله مرتبط را مطالعه بفرمایید.

تایل pvc

مزایای استفاده ازتایل PVC :

  • مـقاومـت دائـمی در بـرابـر آب ‌
  • ساختار و ترکیب مناسب طرحهای مختلف
  • سبک با قابلیت نصب سریع و آسان
  • عایق صدا و حرارت
  • قابلیت نصب در مناطق مرطوب به علت مقاومت در برابر زنگ زدگی
  • قابلیت نصب هر گونه چراغ، هواکش، دریچه کانال کولر و دریچه بازدید
  • بهترین پوشش برای تاسیسات ساختمانی
  • قابل نصب بر روی سقف، دیوار و نمای ساختمان
  • قیمت ارزانتر نسبت به مصالح مشابه
  • تعویض راحت قسمت خراب شده
  • قابل نصب بدون زیرسازی در بعضی از سقفها و دیوار ها

 کاربرد تایل pvc در سقف کاذب

همانطور که می‌دانید تایل استفاده های گسترده ای در صنعت دکوراسیون ساختمان های مسکونی و تجاری دارد. که در اینجا به کاربردهای تایل در سقف و سقف کاذب می‌پردازیم:

تایل های PVC نقس بسزایی در زیباسازی سقف ها دارد و با اضافه شدن نورپردازی و دوغی (فلکسی) به پشت آن، به آن جلوه بیشتری می دهد. تایل های PVC با سایز بندی های متنوع و طرح های گسترده می تواند هر سلیقه ای را به خود جذب کند و شایان به ذکر است که باعث زیبایی و شکیل شدن سقف نیز می گردد. از فواید دیگر تایل پی وی سی کاهش هزینه ساخت سقف کاذب می باشد. به این دلیل که وزن سبکی دارد و ضد حشره و عایق حرارت می باشد و به همین دلیل سازنده های ساختمانی می توانند سقف کاذب سبک تری استفاده کنند. چرا که برای نگه داری تایل PVC نیاز به شاسی خیلی قوی نیست و به راحتی قابل نصب می باشد.

از دیگر فواید سبک تایل پی وی سی  این است که موجب می شود تغییر فرم و تغییر شکلی نداشته باشد و همواره فرم ایده آل خود را حفظ می کند. و از طرفی با انتخاب طرح مناسب می توان حس همگونی و یک دستی در بین دیگر اعضای شکل دهنده ساختمان را حس کرد.هزینه خرید و نصب مناسب تایل PVC و مدت زمان نگه داری بالای آن، تایل پی وی سی را یک سر و گردن از دیگر رقبای خود و محصولات مشابه در زمینه دکور سقف بالاتر قرار می دهد.

به طور کلی هزینه خرید و نصب تایل PVC نسبت به دیگر مصنوعات از جمله MDF و چوب بسیار پایین تر بوده و از لحاظ ماندگاری از تایل های گچی و MDF و چوب نیز به طور کامل برتری دارد.

تایل پی وی سی

قیمت تایل pvc (تایل پی وی سی)

تایل pvc یکی از پرکاربردی ترین انواع تایل در بازار است.این نوع تایل ها در هنگام کار بسیار نمای زیبایی به ساختمان می دهد. برای اطلاع از قیمت ها و دریافت مشاوره در مورد نوع و کاربرد و ویژگی های تایل پی وی سی با مشاوران ما در مهام تجارت تماس بگیرید.

انواع تایل های PVC

تایل PVC تزئینات

تایل PVC پارتیشن

تایل PVC دیوارپوش

تایل PVC سقفی

استفاده از تایل پی وی سی منقش در سقف:

تایل های PVC منقش به طور کلی در بخش ابعاد دو نوع است:

۱- تایل با ابعاد مساوی

۲- تایل با ابعاد سفارشی

همواره زیبایی خانه و دکوراسیون ساختمان از اولویت های خانواده بوده و باعث می شود سلیقه خانواده در سبک زندگی به شکل کاملتری دیده شود و با طراحی زیبا محیطی آرام و دلچسب برای زندگی، کسب و کار وتفریح فراهم می کند. پس نقش طراحی و زیبا آرایی داخل ساختمان بسیار پر رنگ می باشد.

در انتخاب طرح تایل منقش (CNC شده) باید در نظر داشت که چه میزان خواهان رد و بدل شدن نور و همچنین دیده شدن آن سمت تایل خواهید بود. چرا که تایل پی وی سی منقش یا CNC شده‌ی کم طرح نور بیشتری از خود عبور داده وبیشتر می توان سمت دیگر آن را مشاهده نمود.در طرح های شلوغ تر تایل pvc نور به مراتب کمتر عبور کرده و آن سنت دیگر کمتر دیده می شود و با دانستن این موضوع که تایل PVC منقش (CNC شده) برای چه کاری انتخاب شده می توان طرح دلخواه را انتخاب نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

گچ برگ چیست؟

اجرای گچ برگ


ارسال نظر درباره این موضوع