تایل گچی

سقف کاذب گچی که به نام سقف شبكه (click) نیز شناخته شده است ، بر روی سقف اصلی نصب میشود و دارای یک شبکه سازه سپری می باشد . این ساختار ها توسط یک آویز به سقف اصلی وصل شده و تایل های گچی با طرح های مختلف میتواند در این شبکه سقف کاذب قرار بگیرد.تایل های سقفی گچی انواع مختلفی دارند .

تایل گچی و انواع کاربرد و مزایای آن

تایل گچی یکی از انواع تایل ها است. و از برجسته ترین های سقف کاذب دکوراتیو تایل گچی میباشد که برای بیشتر کردن مقاومت تایل درمقابل ورود آب در مکان های مرطوب و تاسیساتی دربخش پشتی تایل روکش آلومنیوم  قرار می گیرد. این صفحات در انواع دیگری مانند ساده با روکش PVC ، سوراخ دار دایره ای ، مربعی ای و بدون روکش تولید و در بازار عرضه می گردد.از مزایای تایل گچی میتوان به راحتی نصب آن، سرعت بالا به هنگام  نصب ، دسترسی ساده به فضای تاسیساتی بلافاصله بعد ازنصب و امکان جلوگیری از خروج صدا از محیط اشاره کرد. تایل های گچی دارای تنوع رنگ و پوشش های مختلف تولید شده می باشند.

تایلهای گچی آکوستیک صدا را به واسطه ی سوراخ هایی که بر روی آنها تعبیه شده یا مواد مختلفی که جذب صدا را برعهده دارد به بالای سقف هدایت میکنند و در نتیجه  از خروج صدا به بیرون جلوگیری میکند و امکان عبور صدا را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.کناف و تایل گچی که از خانواده محصولات گچی می باشد کارایی و عمومیت بسیاری پیدا کرده است و در بیشتر شهرهای ایران تولید و به فروش می رسد.

کاربرد تایل های گچی

تایل گچی در ابعاد ۶٠×۶٠ سانتیمتر و در دو نوع ساده که خواص صوتی ندارند و یا به عبارتی جلوی خروج صدا را نمی گیرند و تایل آکوستیک که دارای خواص صوتی هستند و جلوی خروج صدا (عایق صوتی)را تا حد زیادی کاهش می دهند در بازار تولید، عرضه و پخش می گردند.

تایل گچی

در مورد این مطالب هم بخوانید: سازه کناف ، میخ و چاشنی ، پیچ ssb

انواع تایل گچی

تایل گچی انواع گوناگونی دارند و  بنا به مصارف متفاوتی که دارند به صورت های متفاوتی در بازار عرضه میگردند.تایل گچی را به طور عمده به دو طبقه ی زیر دسته بندی میکنند:

  • سازه پنهان که قابلیت نصب از پایین دارند.
  • سازه نمایان که قابلیت نصب از بالا دارند.
     

این تایل ها به ابعاد 60*60 سانتیمتر و در دو نوع ساده (فاقد خواص جاذب صوت) و تایل آکوستیک (جاذب صوت) تولید می‌گردند. لبه تایل های گچی به دو صورت لبه صاف  و لبه دار می‌باشد.

تایل های ساده بدون سوراخ و فاقد خاصیت جذب صوت بوده و در انواع زیر تولید و عرضه می‌شوند:

  • رنگ شده سفید
  • روکش دار (با روکش PVC بر روی تایل و یا با روکش آلومینیوم در پشت تایل)

تایل‌های گچی ساده :

تایل‌های گچی ساده بدون سوراخ و فاقد خاصیت جذب صوت بوده و در انواع بدون روکش و باروکش عرضه می‌شوند.تایل‌های بدون روکش به صورت ساده یا رنگ شده سفید عرضه می‌گردند.

تایل‌های گچی رنگ شده :

تایل‌های رنگ شده با رنگ آکرلیک سفید، آنتی استاتیک و ضد باکتری پوشیده شده اند که رنگ مورد استفاده در این نوع تایل‌ها از رشد میکرو ارگانیسم‌های موجود در محیط بر روی سطح تایل جلوگیری می نماید و از نظر هزینه گزینه مناسبی جهت پوشش سقف‎‌های کاذب شبکه ای می‌باشد.

تایل‌های طرحدار گچی و روکش PVC :

تایل‌های گچی طرح دار در سقف‌های کاذب مشبک کناف کاربرد دارند. این نوع تایل‌ها در چهار طرح متفاوت تولید و عرضه می گردند که قابلیت تولید این نوع تایل با پوشش آلومینیوم در پشت آن نیز وجود دارد.تایل‌های طرحدار با روکش pvc  دارای سطح نهایی زیبایی هستند. مزیت ویژه این گونه تایل‌ها این است که نیازی به رنگ آمیزی ندارند و تمیز کردنشان راحت است، بنابراین سرعت کار بالا می‌رود.

تایل های گچی طرح دار

کاربرد این نوع تایل ها در سقفهای مشبک کناف بیشتر است . تایل گچی طرح دار درچهار طرح مختلف تولید شده و عرضه میگردد همچنین لازم به ذکر است که در پشت این تایل ها میتوان لایه الومینیوم برای استفاده در محیطهای مرطوب ( مانند محل عبور لوله های تاسیساتی و مناطق مرطوب درصورتی که میزان دما و رطوبت به وسیله ی سیستم تهویه کنترل شده ) قرار داد.

هزینه اجرای تایل گچی

تایل سقفی گچی

تایل سقفی گچی یا سقف کاذب گچی بر روی سقف اصلی کار گذاشته می شود که دارای یک شبکه سازه سپری است که توسط آویز به سقف اصلی متصل و تایل های گچی درون این شبکه سقف کاذب قرار می گیرند. تایل های سقفی گچی به دو دسته سقف کاذب ثابت و یکپارچه و سقف کاذب مشبک تقسیم می گردد.ویژگی بازر این تایل ها سبکی و سهولت و سرعت بالا در نصب و اجرا می باشد که این ویژگی ها باعث شده تا به راحتی استفاده از این تایل ها جایگزین مناسبی برای سقف های بنایی و روش های قدیمی شود. این تایل ها علاوه بر ویژگی های ذکر شده موجب زیبایی فضای داخلی ساختمان مورد نظر شما خواهند شد .

ویژگی کلی انواع مختلف سقف های کاذب گچی عبارت اند از :

سبکی، سرعت اجرای بالا، سهولت در نصب، امکان تعویض و تعمیر سقف، ضد حریق و ضد رطوبت، مقاوم در برار زلزله، عایق صوتی و آکوستیک بودن، عایق حرارتی، کاهش امکان خطا، امکان عبور دادن تاسیسات مکانیکی و الکتریکی از پشت سقف، انعطاف معماری بالا و غیره. استفاده از سقف کاذب گچی باعث میگردد دغدغه پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف از بین برود. به منظور افـزایش مقاومت تایـل ها در بـرابر نفـوذ آب در محیط های تاسیساتی از روکش آلومینوم در پشت صفحه استفاده می شود. سرعت و سادگی نصب سقف مشبک و دسترسی آسان به پشت سقف بعد از اتمام کار، قابلیت نورپردازی متنوع، از دلایل استفاده ی روزافزون این سیستم است. سقف کاذب در مواردی مانند پوشش تأسیسات زیر سقف اصلی، آکوستیک کردن فضا، ایجاد احجام دکوراتیو، هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و... قابلیت خود را بروز می‌دهد.

تایل گچی سقفی در دو نوع ساده (فاقد خواص صوتی) و آکوستیک (دارای خواص صوتی) تولید و در ابعاد 60*60 سانتیمتر می‌باشد.

مزایای تایل گچی

نصب سریع و آسان

تعمیر و نگهداری آسان:

در صورت آسیب دیدگی تایل ها، نیازی به انجام عملیات تعمیری یا ترمیمی نبوده و صرفا با برداشت و جایگزینی تایل ها، آسیب دیدگی بر طرف می شود.

حذف عملیات رنگ آمیزی

دسترسی آسان به فضای تاسیساتی: با توجه به این که تایل های سقفی تنها به واسطه وزن خود در درون شبکه معلق قرار دارند، امکان دسترسی سریع و آسان به فضای تاسیساتی پشت سقف کاذب با برداشت تایل ها میسر می گردد. این ویژگی، تعمیر و نگهداریتاسیساترا در مرحله بهره برداری از  ساختمان بسیار آسان می سازد.

تنظیم شرایط آکوستیکی فضا :

یکی از کاربرد های متداول این نوع سقف، تنظیم شرایط آکوستیکی فضا از طریق جذب صوت است.

هزینه اجرای تایل گچی کناف

هزینه و قیمت اجرای سقف های کاذب و پوشش آن ها بستگی به طرح انتخابی پروژه متغییر است و جهت اعلام هزینه و زمان پروژه بایستی بازدید از محل صورت گیرد (‌مشاوره و بازدید به صورت رایگان می باشد). شرکت مهام تجارت مفتخر است که خدمات بازسازی واحدهای تجاری اداری و مسکونی را با بهترین مواد و متریال اجرا کرده و درخدمت شما عزیزان باشد. مهام تجارت نماینده رسمی گچ برگ باتیس در ایران.


ارسال نظر درباره این موضوع